Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی از باج دهی آلمان به آمریکا برای اینکه دیگر بر سر راه تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ سنگ اندازی نکند خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "دی سایت" در گزارشی خبر داد که برلین برای اینکه آمریکا را به جلوگیری از وضع تحریم ها علیه پروژه گازی نورد استریم 2 که گاز روسیه را به آلمان وارد می کند وا دارد پیشنهاد ساخت دو پایانه گاز طبیعی مایع برای واردات از آمریکا به مبلغ یک میلیارد یورو را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان با این پیشنهاد میلیاردی در واقع تلاش کرد تا این پروژه گازی را که تحت فشارهای تحریمی آمریکا به کندی پیش می رفت را نجات دهد.

به گزارش نشریه دی سایت، اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان به همتای آمریکایی خود پیشنهاد داده بود که حمایت های بودجه‌ای برای ساخت دو بندر ویژه برای واردات گاز مایع از آمریکا را با تامین بودجه حدود 1 میلیارد یورویی به صورت گسترده افزایش دهد.

این دو بندر ویژه بنادری هستند که از آن شرکت های آمریکایی می توانند گاز مایع آمریکا را به آلمان وارد کنند. به گزارش نشریه دی سایت پیشنهاد کتبی دولت فدرال آلمان در این باره در تاریخ 7 آگوست (17 مرداد ماه) به واشنگتن ارائه شد.

ایجاد پایانه‌هایی در دو بندر "بروند بوتل" و "ویلهلمد هافن" در شمال این کشور یک میلیارد یورو هزینه برای آلمان در پی دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد آلمان به جای گاز روسیه از آمریکا گاز خریداری کند. برای این منظور ساخت بنادر و پایانه های ویژه‌ای در آلمان ضرورت دارد. دولت آمریکا نگران است که آلمان با تکمیل پروژه انتقال گاز نورد استریم 2 کاملا به تحویل گاز از روسیه وابسته شود و از این رو در ماه جولای تهدید کرد که شرکت های مشارکت کننده در این پروژه گازی را تحریم می کند.

درخواست آلمانی‌ها برای پایبندی برلین به پروژه گازی "نورد استریم 2"

آلمان می خواهد با سرمایه گذاری میلیاردی برای ساخت بنادر و پایانه های ویژه برای واردات گاز مایع از آمریکا این دغدغه واشنگتن را برطرف کند و در مقابل از ایالات متحده آمریکا امتیاز می خواهد.

به نوشته نشریه دی سایت، آلمان در مقابل از آمریکا می خواهد که اجازه ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 را بدهد.

این پیشنهاد پیش از مسمومیت ماه گذشته الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین مطرح شده بود. وی اکنون در آلمان در حال بهبود است. مسمومیت وی فشارها بر دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به منظور متوقف کردن پروژه انرژی نورد استریم 2 را افزایش داد.

خط لوله گاز نورد استریم 2 به طول 1222 کیلومتر، گاز از روسیه به آلمان و سپس به سایر کشور‌های اروپایی انتقال می‌دهد. آمریکا بار‌ها آلمان را تهدید کرده است که دست از همکاری با روسیه بردارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار آمریکا پروژه گازی نورد استریم نورد استریم 2 دی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود