Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@13:50:39 GMT

مسکن مهر نیمه تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۳۱۱

در شرایطی که تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام بود هم اکنون این تعداد به ۵۰ هزار واحد رسیده است.

بر اساس اعلام مسئولان حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام به استثنای واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی هستند وجود دارد. اسفند ماه ۱۳۹۵ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفته بود که تعداد واحدهای نیمه تمام مسکن مهر ۲۷۰ هزار واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ خرداد ماه امسال وزیر راه و شهرسازی این تعداد را ۶۶ هزار واحد و قائم مقام او ۱۰ شهریورماه واحدهای نیمه کاره مهر را ۶۰ هزار واحد اعلام کرده بود. بنابراین از ۱۷ خردادماه تاکنون ۱۶ هزار واحد تکمیل شده است.
البته آمار و ارقام نشان می دهد ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر غالباً دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و هنوز تحویل نشده که علت اصلی آن به ضعف دستگاه های خدمات رسان در تامین انشعابات مربوط می شود.
از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر تعریف شده است. البته آمار بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تا کنون از تامین اعتبار ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد حکایت دارد.
به هر ترتیب تا امروز ۲ میلیون و ۵۹ هزار و و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین تکلیف شده که به معنای تحویل واحد است. این تعداد تا ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد بود.
بدین ترتیب ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده که یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و تا پایان سال جاری واگذار می شوند یا به دلیل مشکلات حقوقی از پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد برخوردارند و بانک مسکن نمی تواند آنها را به مرحله فروش اقساطی برساند.

برچسب ها: مسکن مهر ، قیمت مسکن ، وزارت راه و شهرسازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000K9H

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی واحد مسکن مهر ۲ میلیون نیمه تمام هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)

عصر ایران _ اجاره‌نشین‌ها امسال باید ۴۰ درصد از مبلغ پرداختی سال قبل را به اجاره بهای خود اضافه کنند. تورم مسکن در فروردین امسال به ۴۲ درصد رسیده است.

گزارش را اینجا ببینید

عده زیادی توان پرداخت این هزینه را ندارند و خطر حاشیه‌نشینی چند میلیون نفر را تهدید می‌کند. همین حالا هم چهار دهک جامعه نمی‌توانند خانه اجاره کنند. با گران‌تر شدن اجاره‌ها تعداد بیشتری از مردم بی‌خانمان می‌شوند. دولت هم راهکار مشخصی نداده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضرورت احداث تهران جدید یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • قصه فراق از تحصیل
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم