Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از شرایط مطلوب مراتع و جنگل‌های این شهرستان با توجه به بارش‌های خوب سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم مراتع کشور ما در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد در این اقلیم نوسان بارندگی از عوامل عمده‌ای است که باعث بهبود پوشش گیاهی و به دنبال آن تولید علوفه در مراتع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری با میانگین بلند مدت ۲۴۳.۸ میلی متر سبب شده تا پوشش تاجی گونه‌های چندساله و همچنین تراکم گونه‌های یک ساله‌ای مانند استیپا بارباتا (یال اسب) و درمنه کوهی و گونه‌های گندمیان رشد بسیار چشمگیری داشته است.

عبدوس در ادامه اظهار داشت: افزایش بارش‌ها و به تبع آن افزایش سطح پوشش گیاهی مراتع و اراضی کشاورزی می‌تواند تا حد بسیار زیادی از واردات نهاده‌های دامی به عنوان جایگزین علوفه بکاهد؛ و همچنین بارش باران و افزایش محصولات کشاورزی موجب اشتغالزایی و در نتیجه پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در خاتمه بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی فصل جاری و گرم شدن هوا در روز‌های آتی مدیریت چرا و کنترل دام، مبارزه با آفات گونه‌های مرتعی و جنگلی و کنترل و پیشگیری از وقوع هرگونه حریق احتمالی در مراتع و جنگل‌ها از اصلی‌ترین مباحث پیش رو است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی کشاورزی ایجاد اشتغال مدیریت چرا و کنترل دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران گفت: در بارندگی‌های اخیر بیشترین بارش در گچساران و باشت ثبت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز، امروز_ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش سامانه و بارندگی در سه روز گذشته قرار گرفتند و در شهرستان‌های باشت و گچساران بیشترین باران را داشتیم.

وی با بیان اینکه در این بارندگی تلفات جانی نداشتیم، افزود: بارش شدید باران باعث خسارت به کشاورزان، باغات و صیفی‌جات و زیرساخت‌های آب و برق شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حوزه راه، جاده‌های روستایی و جاده پاتاوه _ دهدشت مشکلاتی رخ داد که مشکلات برطرف شد و در حوزه عشایر که در حال کوچ هستند تحت تأثیر این سامانه قرار گرفتند اما با توجه به اینکه هشدارهای قبلی صادر شد مشکلی چندانی مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد موضوع خود مراقبتی را جدی بگیرند و ضمن توجه به توصیه‌های مدیران و هواشناسی، تلاش کنند محصولات مختلف شیلات، کشاورزی، دام و باغات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت احتمالی در زمان بحران بیمه به آن‌ها خسارت پرداخت کند.

کد خبر 750493

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ در خنج
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد