Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: آمریکا از مدت‌ها قبل برای اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برنامه ریزی کرده و نقش اصلی را در سازماندهی وقایع کنونی این کشور را برعهده دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که ایالات متحده نقشی اساسی در بحران سیاسی کنونی در کشور بلاروس بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «در حوادث اخیر در بلاروس به وضوح ردپای غربی دیده می‌شود. اعتراضات از همان ابتدا به خوبی سازماندهی شده و از خارج از کشور هماهنگ شده بود و بر اساس اطلاعات سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ایالات متحده در وقایع فعلی بلاروس نیز نقشی اساسی دارد.»

به گفته ناریشکین، طبق این اطلاعات، کشورهای غربی مدتها قبل از انتخابات فراهم سازی اقدامات برای برگزاری اعتراضات خیابانی را آغاز کرده بودند. ایالات متحده در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 ، از طریق سازمان‌های غیردولتی مختلف حدود 20 میلیون دلار برای سازماندهی تجمعات ضد دولتی در بلاروس ارسال کرده بود.

این مقام اطلاعاتی روس یادآور شد که ایالات متحده "حضانت کامل" سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری و دیگر نمایندگان اصلی مخالفین را بر عهده گرفته است.

در همین رابطه در خبر دیگری گزارش شده که "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که سناریوی اعتراضات در این کشور برای مدت 10 سال است که در غرب در حال آماده سازی بود.

لوکاشنکو گفت: «برای پاک کردن همه ماسک‌ها، من یکباره نام تمامی بازیکنان در این سناریو را نام می برم. در سطح مراکز جهانی، این نقش آفرینان در وهله نخست ایالات متحده آمریکا است که به طور خاص، شبکه تأمین بودجه لازم برای حمایت از به اصطلاح دموکراسی در سایر کشورها را در اختیار دارد. ماهواره‌های آمریکایی فعالانه در قاره اروپا فعالیت می کنند و کشورهای لهستان، لیتوانی، جمهوری چک و متأسفانه کشور همسایه ما - اوکراین هم در این زمینه با آمریکایی‌ها همکاری دارند.»

رئیس جمهوری بلاروس یادآور شد که روش‌ها و ماهواره‌های ایالات متحده، بر اساس کتاب درس آمریکایی "انقلاب‌های رنگی" ساخته شده است.

پامپئو روسیه را به دخالت در امور داخلی بلاروس متهم کردراهپیمایی بزرگ مخالفان لوکاشنکو در پایتخت بلاروسواکنش بلاروس به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره لوکاشنکو

لازم به یادآوری است، انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، در تاریخ 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار شد. طبق اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی توانست 80.08 درصد آراء را بدست آورد. 10.09 درصد از رای‌دهندگان بلاروسی از "سوتلانا تیخانوفسکایا" - نامزد مخالفان حمایت کردند. مخالفان این نتایج را به رسمیت نمی‌شناسند و اعتراضات گسترده در مینسک و سایر شهرهای بلاروس، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا بلاروس اخبار روسیه اخبار آمریکا بلاروس ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چرا آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد؟
  • راهنمای جامع برندگان لاتاری گرین کارت
  • آمریکا با کدام تسلیحات لیزری به جنگ پهپادها می‌رود؟
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • هشدار رویترز به سازمان ملل درباره یک رای گیری ؛ ممکن است آمریکا بودجه سازمان را قطع کند...
  • رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود