Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:54:33 GMT

نشان درجه یک هنری به استاد کلامی اعطا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۰۵۸

نشان درجه یک هنری به استاد کلامی اعطا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،در آستانه روز شعر و ادب فارسی و در سوگواره «پلک صبوری» که با هدف گرامیداشت رشادت‌های حضرت زینب (س) برگزار شد، نشان درجه یک هنری به استاد ولی‌الله کلامی شاعر آئینی زنجان اهدا شد.

در این مراسم که با حضور سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمد طباطبایی، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان همراه بود، گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر مجلسی به استاد کلامی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، استاد ولی‌الله کلامی مداح و شاعر اهل بیت، فرزند مرحوم حاج علی، در سال 1333 در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود.

کلامی از هفت سالگی قریحه شعری را در نهاد خویش احساس کرده و تا ۱۳ سالگی از کثرت حجب و حیا جرأت اظهارش را نداشته است اما در طول فعالیت خود از حضور شخصیت‌های ممتازی چون «مرحوم استاد حبیب‌الله منطقی» و «زین‌العابدین امیدی»، «استاد وافد»، فرزند شاعر فاضل فقید سعیدعاصم زنجانی و دیگر اساتید بهره‌مند شده است.

استاد کلامی در هشت سال دفاع مقدس ابتدا همراه لشگر علی بن ابی طالب از قم، بعد لشگر عاشورا از تبریز و سپس لشگر نجف از اصفهان و در نهایت تیپ مستقل انصار المهدی (عج) زنجان در مناطق مختلف حضور داشته‌ است.

استاد ولی‌الله کلامی قبل و پس از انقلاب اسلامی در عرصه شاعری فعالیت چشمگیری داشته و حاصل تلاش وی در این عرصه نگارش 40 کتاب شعر به زبان فارسی و ترکی است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر زنجان فرهنگ زبان فارسی ولی الله کلامی شاعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

کد خبر 6093936

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • جایزه یک میلیارد تومانی شیخ مفید به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور اعطا شد
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود