Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:02:31 GMT

اعتبارات پروژه فاضلاب خلخال از ردیف ملی حذف شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۱۶۱

اعتبارات پروژه فاضلاب خلخال از ردیف ملی حذف شده است

فرامرز بهنژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که برای تکمیل طرح فاضلاب خلخال اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه‌گذاری فاضلاب در این شهر ضرورت دارد به لحاظ حذف ردیف اعتباری پروژه در سال‌های گذشته از لیست اعتبارات دارای پیوست بودجه ملی و قبل از پایان پروژه در حال حاضر هیچ اعتباری برای اجرای طرح توسعه فاضلاب خلخال و بهره‌مندی تمام شهروندان این شهر از شبکه فاضلاب در سال گذشته و امسال منظور نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این در حالی است که برخی از مناطق مسکونی شهر خلخال بلحاظ واقع شدن در مناطق سنگی و غیرقابل نفوذ آب امکان حفر چاه‌های جذبی فاضلاب و پساب‌های خانگی در این مناطق وجود نداشته و اجرای طرح توسعه فاضلاب در این مناطق از شهر برای پیشگیری از هدایت پساب‌های خانگی به معابر عمومی ضرورت دارد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه به علت تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ، این مکان جوابگوی نیاز امروزی شهر خلخال نیست، اظهارداشت: تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال در سال ۱۳۸۲ و برای جمعیت آن زمان طراحی شده و در سال ۸۳ در مدار تصفیه قرار گرفته و اگر طرح‌های توسعه ،تعمیر و تجهیز اجرا نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی گفت: برغم گذشت بیش از ۱۷ سال از عمر این تصفیه‌خانه بیشتر تجهیزات آن از جمله پمپ‌های هوادهی تصفیه‌خانه مستهلک شده و از کار افتاده و ادامه روند فعالیت این محل با وضعیت فعلی اعتباری مشکلات زیست محیطی مختلفی را بدنبال خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در حالی که هنوز ۲۵ درصد از پروژه شبکه‌گذاری فاضلاب شهری خلخال باقیمانده ، ردیف اعتبارات ملی این پروژه با افتتاح آن در سال‌های گذشته عملا حذف شده و در شرایط فعلی و تا زمان گشایش ردیف اعتباری ملی جدید اعتبارات استانی جوابگوی نیاز مالی و اعتباری ادامه این پروژه و بهره‌مندی جمعیت ۱۰۰ درصدی شهر خلخال  از خدمات شبکه فاضلاب شهری نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: برای اجرای ۲۵ کیلومتر باقیمانده از شبکه فاضلاب شهر خلخال نیاز ضروری به تامین اعتبارات ملی است و نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مسوولان شهرستانی و استانی باید برای گشایش ردیف اعتباری برای آن تلاش کنند.

او افزود: برای اجرای طرح توسعه و پروژه بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین اجرای ۲۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب این شهر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این در حالی است که قیمت تجهیزات پروژه‌های فاضلاب در کشور هر روز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب بسیاری از مناطق کشور از محل اعتبارات تبصره ۳ و ۱۶ قانون برنامه بودجه کشور تامین می‌شود، اظهارداشت: انتظار از مسوولان ذی‌ربط استان فراهم کردن زمینه استفاده از مزایای این اعتبار در استان اردبیل جهت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است.

برچسب‌ها خلخال آب و فاضلاب استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال آب و فاضلاب استان اردبیل خلخال آب و فاضلاب استان اردبیل اخبار کنکور آب و فاضلاب فاضلاب خلخال استان اردبیل شبکه فاضلاب تصفیه خانه شهر خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال

گفتنی است خلخال از مناطق کوهستانی و سردسیر کشورمان است و به همین دلیل میوه گیلاس آن دیرتر از سایر نقاط کشور به بازار می‌آید.

اغلب مردم ایران، این شهرستان را با جاذبه توریستی و شگفت‌انگیز جاده خلخال به اسالم در مرز استان‌های اردبیل و گیلان می‌شناسند.

عکاس: محمدرضاشیرعلی‌زاده

دیگر خبرها

  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است