Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@08:50:47 GMT

آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۴۹۲

آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان

خبرگزاری تسنیم: سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در این کمیسیون، گفت: کلیات این طرح در کمیسیون مصوب شد و برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شده است.

وی ادامه داد: پس از اینکه مرکز پژوهش‌ها نظر کارشناسی خود را اعلام کرد، جزئیات این طرح را در کمیسیون بررسی و پس از جمع‌بندی برای اظهار نظر نمایندگان این طرح را به صحن علنی پارلمان ارجاع خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهرضا در مجلس با اعلام اینکه علاوه بر طرح شفافیت آرای نمایندگان طرح نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها نیز به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده است، اضافه کرد: پس از جمع‌بندی‌های لازم در مرکز پژوهش‌ها این طرح‌ها در دستور کار کمیسیون و صحن علنی پارلمان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد:در کمیسیون تلاش نمایندگان بر این است تا در این دوره از مجلس طرح‌ها و لوایح به‌گونه‌ای مصوب شود که در مجالس آتی نیاز به اصلاح نداشته باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس مرکز پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳