Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال کشورمان سرانجام سرمربی جدید خود را شناخت و البته این سرمربی هرگز آن ملیتی را نداشت که جامعه ورزش انتظارش را می کشیدند.

جنوب نیوز: کمیته فنی فدراسیون والیبال کشورمان پس از ماه ها تفکر و تعمق بر سر انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال کشورمان که قرار بود از نیروهای داخلی و مربیان جوان و توانای ایرانی باشد به این نتیجه رسیدند که از بین چند گزینه خارجی یک نفر را برای هدایت تیم ملی بزرگسالان کشورمان برگزیدند!

یکی از مهمترین اهداف محمدرضا داورزنی و همکارانش در فدراسیون والیبال نیز بر این راستا بود که قطعا از بین مربیان داخلی که کارنامه درخشانی در امر مربیگری دارند و یا مدتی همکاری مداوم به مربیان خارجی سالهای اخیر در تیم ملی را در رزومه شان گنجانده اند را برای همراهی و هدایت تیم ملی والیبال انتخاب کنند و در کنار او یک مربی طراز اول مثل ولاسکو برای مدیریت فنی برگزینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو ماه ها در تکاپوی جستجو برای سرمربی جدید تیم ملی والیبال وقت صرف (بخوانید تلف) کرده، نه اردویی برپا شد و نه مسابقه ای برگزار. گرچه از یکسو شیوع بیماری کرونا دلیلی برای تعطیلی موقت تمرینات والیبالیست های ملی پوش شد ولی در عین حال در این مدت همه منتظر توجه فدراسیون به نیروهای داخلی و مربیان وطنی بودند در حالی که داورزنی و همکارانش در فدراسیون والیبال قید همه این مسایل را زده و تصمیم شان بر آن شد تا حتما سرمربی خارجی را برگزینند.

در روزهای گذشته از ولادیمیر آلکنو سرمربی به نام روسی برای احراز این سمت بیش از هر مربی دیگری نامبرده می شود و البته آلکنو یکی از کارنامه دارترین سرمربیان والیبال در جهان است که عناوین بسیاری را با تیم های مختلف کسب کرده است اما در دورانی که قیمت ارز بین ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان نوسان دارد اولین و مهمترین دلیل برای بهره‎برداری از سرمربی داخلی همانا صرفه جویی در هزینه ها بود.

چنین مربی در سطح اول جهانی قطعا با رقم کوچکی هدایت تیم ملی را نخواهد پذیرفت و حساب و کتاب با چنین مربی هزینه های فدراسیون را تا کجا بالا خواهد برد؟ مگر در سال جهش تولید بنا بر این نبود در همه زمینه ها به تولیدات داخلی مان سرعت داده و جهشی چشمگیر را در آنها ایجاد کنیم؟ پس چه شد؟ بی توجهی به سرمربیان کارنامه دار و امتحان پس داده ای که می توانستند هدایت تیم ملی که پر است از نیروهای جوان و توانمند را در دست بگیرند بی توجهی به خواست نظام نیست؟ مسعود سلطانی فر چرا در این ارتباط سکوت کرده و به موضوع ورود نمی کند. در ارتباط با انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی (مارک ویلموتس) کم ضرر مالی دیده ایم که باز هم سراغ یک مربی خارجی دیگر در یک رشته توپی می رویم. آن هم توسط فردی که تا همین چند ماه پیش معاونت ورزش قهرمانی وزارتخانه مسعود سلطانی فر را در دست داشت!

در خوشبینانه ترین حالت تیم ملی والیبال ایران در رده چهارم یا پنجم المپیک خواهد ایستاد؛ رتبه ای که با مربی ایرانی هم دور از دسترس نبود و معلوم نیست آقای داورزنی و کمیته فنی چرا ماه ها با نام مربی ایرانی بازی کردند اما در نهایت به گزینه خارجی رسیدند؟!

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: تیم ملی والیبال هدایت تیم ملی مربی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی کارخانه که امروز به عنوان شناسنامه والیبال ایران از وی یاد می‌شود و طی ادوار مختلف در تیم‌های ملی به عنوان سرمربی، مربی، مدیر فنی، سرپرست حضور داشته و به همراه تیم‌های ملی افتخارات زیادی را در میادین بین‌المللی کسب کرده و چند سالی که عضو هیات ريیسه و کمیته فنی فدراسیون بود.

بر این اساس در راستای سیاست کلان و جدید فدراسیون مبنی بر چابک‌سازی تشکیلات اداری همراه با تخصص‌گرایی و استفاده از افراد مختصص با توجه به حوزه اختیارات و  وظایف تعیین شده و به منظور بالا بردن راندمان فعالیت‌ها، سید میلاد تقوی رییس فدراسیون والیبال طی حکمی مصطفی کارخانه  را به عنوان مشاور عالی فنی خود و همچنین دبیر کمیته فنی منصوب کرد.

در متن این حکم آمده:
«احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

دیگر خبرها

  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • توصیه سرمربی خارجی که به ایران آمد؛ هرگز اینگونه ازدواج نکن!
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد