Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محسن اسدبیگی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در حال حاضر سهمیه دقیقی برای استان ها مشخص نیست اما در هر صورت حدود سه هزار بیمار خاص استان که دارای پرونده پزشکی هستند در اولویت این واکسن قرار دارند.

اسدبیگی با بیان اینکه تاکنون قیمت دقیق واکسن آنفلوآنزا اعلام نشده است اظهار داشت: علاوه بر بیماران خاص، بیماران زمینه ای، سرطانی و قلبی عروقی، کادر درمان و افرادی که در شرایط پرخطر شاغل هستند باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: واکسن مورد نیاز بیماران خاص توسط این نهاد و مابقی برای استفاده عموم در داروخانه ها توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: گفته شده است در مرحله اول ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می شود که در این صورت سهمیه لرستان نسبت به جمعیت حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار واکسن خواهد بود.

اسدبیگی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه ضرورت ندارد و برخی از افراد حتی ممکن است با استفاده از آن دچار حساسیت و مشکل شوند بنابراین توصیه می شود افراد در معرض خطر، گروه های هدف، افراد بالای ۶۵ و کمتر از پنج سال، واکسن را دریافت کنند.

او تصریح کرد: استفاده از واکسن آنفلوآنزا برای همه در شرایط شیوع کرونا یک تفکر نادرست است چراکه توصیه علمی و منطقی این است که افراد بالغ و معمولی با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، خود را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان گفت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی دختران  بودند..

 ابوطالب شفقت  افزود: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال باهم   رقابت  کردند..

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود ۳ هزار نفر پذیرفته می‌شوند افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان با استعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان