Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@04:52:06 GMT

جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان چاپ می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۹۸۸

جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان چاپ می شود

سرهنگ سلامی با بیان اینکه در امسال تا پایان سال چاپ جلد اول دانشنامه را خواهیم داشت گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان پیشرفت چشمگیری داشته و تاکنون ۵۹۰ مدخل شناسایی شده و ۲۵۰ پرونده عملی و ۲۰۰ مقاله انجام شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» در جمع خبرنگاران گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سمنان ۱۰ کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری‌ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و… با ۱۵۸ مصوبه  در استان در حال  برنامه ریزی و اجرا  برنامه های هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سمنان از چاپ و انتشار ۵۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد وافزود: تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب شعر، تاریخ، پژوهش، هنر و در حوزه دفاع مقدس در استان سمنان چاپ و منتشر شده است.

 

وی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از یک هزار برنامه در استان سمنان برگزار می شود اظهار داشت: تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده این استان از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

 

سلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا ازبرگزار نشدن آیین رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و گفت: تجلیل از دو هزار رزمنده توسط مساجد استان سمنان در هفته دفاع مقدس نیز انجام می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سمنان گفت: نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس با عنوان «اقتدار چهل» در اولین روز از این هفته افتتاح می‌شود.

 

وی در خصوص برنامه های صدا و سیمای مرکز سمنان افزود: ۸شب ویژه برنامه «شب های عاشقی» از مرز فرهنگی دفاع مقدس توسط صدا و سیمای استان در هفته دفاع مقدس استان سمنان به صورت زنده باحضور رزمندگان، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس  از سیمای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

 

سلامی  با بیان اینکه چهارمین جشنواره «رسانه ابوذر» بسیج صدا و سیما با محوریت دفاع مقدس توسط صدا و سیما برگزار خواهد شد، ادامه داد: صدا و سیمای استان ۲ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه و با بیش از ۲ هزار دقیقه برنامه رادیویی و مجازی تقریبا بهترین عملکرد کارگروه دفاع مقدس و فضای مجازی را در برنامه ریزی و اجرای برنامه های چهلمین سالکر دفاع مقدس داشته است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سمنان از برگزاری نمایشگاه فضای مجازی «سرو سرخ» خبر داد وافزود: امسال نمایشگاه مجازی دستاوردهای دفاع مقدس با عنوان «سرو سرخ» از ۳۱ شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد که بخش ویژه آن مربوط به دستاوردهای تشکل‌های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس  است.

 

وی ادامه داد: جشنواره موزیک نیروهای مسلح استان سمنان، با عنوان ترنم فتح مرحله استانی و منطقه‌ای در ۳ ماهه سوم سال با حضور نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

 

سلامی از تولید فیلم کوتاه  دفاع مقدس خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس با مشارکت شهرداری های استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه بانک‌های استان  امسال تولید  همزمان با هفته دفاع مقدس از  ۲ فیلم کوتاه « قرار» و «با من راه بیا» رونمایی خواهد شد. 

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آغاز اجرای عملیات ۲۰ دیوار نگاره شهری با موضوع دفاع مقس با مشارکت شهرداری‌های استان برنامه ریزی که اولین آن مربوط به شهیده شاخص سال «صدیقه رودباری» که در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

 

وی در خصوص انجام طرح های پژوهشی افزود: با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های استان سمنان از تولیدات پژوهشی و علمی  دانشجویی از جمله حمایت مادی و معنوی از ۴۰ پایان نامه دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس  انجام خواهد شد.

 

سلامی با اشاره به درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اظهارداشت: ویژه برنامه دوره آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان، استادان دانشگاه‌ها و افسران جوان برنامه‌ریزی شده که تا کنون ۲۵ مرکز دانشگاهی در حال برگزاری دوره است که از سال ۹۴ تاکنون ۳۰ هزار نفر از کارکنان دولت و ۲۹ هزار افسر جوان در پادگان‌های و یگان‌های نظامی موفق به گذراندن این دوره آموزشی شده‌اند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: از سال ۸۷تاکنون درس آشنایی با علوم و  معارف دفاع مقدس در  ۵۰ مرکز آموزشی سطح استان سمنان  ارائه شده که که بیش از ۵۳ هزار دانشجو موفق به گذراندن این درس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شده‌اند‌.

 

وی در حوزه اسناد دفاع مقدس یادآور شد: بیش از ۲۰۰ هزار برگ سند مکتوب از ادارات، یگان های نیروهای مسلح و ایثارگران  جمع آوری شده که آغاز نهضت جمع آوری اسناد در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته  است.

 

 سلامی برگزاری نشست های تخصصی با موضوع دفاع مقدس در تمام سازمان ها، ادارات، دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح با حضور فرماندهان دفاع مقدس، برگزاری هفتمین جشنواره  اسوه های صبر و مقاومت، برگزاری سومین همایش حس پروانگی ویژه دختران متحول شده از سفر راهیان نور، آغاز به کار اولین تشکل مردم نهاد زنان ایثارگر با عنوان الگوی زن سوم، تدوین  کتاب جامع نقش زنان استان سمنان در دوران دفاع مقدس، فراخوان مقاله نویسی بیانیه گام دوم انقلاب ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی، استادان و اعضای هیئت علمی و استادان درس دفاع مقدس، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان درس آمادگی دفاعی در هفته دفاع مقدس دوره ضمن با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری یادواره 150 شهید گمنام استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در یکم مهر، آزادی ۴۰ نفر از زندانیان غیر عمد استان سمنان به مناسبت هفته  دفاع مقدس با مشارکت خیرین و گذشت شاکیان و... از دیگر برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان سمنان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان، نیروهای مسلح،  مراکز دانشگاهی و آموزشی، تشکل های مردم نهاد و... را از دیگر برنامه ها  است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارزش های دفاع مقدس سمنان چهلمین سالگرد دفاع مقدس دفاع مقدس استان سمنان هفته دفاع مقدس دفاع مقدس نیروهای مسلح دفاع مقدس دفاع مقدس برنامه ریزی دانشگاه ها حفظ آثار برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود