Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شرکت آریا پالایش مستقر در شهرک‌های صنعتی که سال گذشته یک میلیون دلار روغن تصفیه شده به خارج کشور صادر کرده بود امروز هم ۴۷۵ تن از این محصول را به کشور افغانستان صادر کرد.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در همین خصوص به خبرنگاران گفت: این واحد گام مهمی در بحث صادرات استان برداشته و خوشبختانه یک مورد صادرات داشته و امروز هم ۴۷۵ تن محصول به ارزش ریالی ۴ میلیارد تومان را آماده صادرات به خارج از کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های ظالمانه، صادرات تنها راه نجات مملکت و تنها منبع درآمد ارزی است و با توجه به اینکه صادرات نفتی ما متوقف شده صادرات حوزه غیرنفتی می‌تواند  توسعه اشتغال و ارزآوری را به همراه داشته باشد.
وی عنوان کرد: از این واحد تولیدی و سایر واحدها حمایت خواهیم کرد و در صورتی که نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین برنامه‌ای برای توسعه واحدها داشته باشند حمایت کنیم تا هم ظرفیت تولید و اشتغال افزایش یابد.

این مسوول بیان کرد: واحد آریا پالایش تنها واحد تولید کننده تصفیه روغن در جنوب کشور است که صادرات خوبی را انجام خواهد داد.
صمیمی‌دوست در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا صادرات ۲۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری شده برای استان در سال ۹۹ محقق می‌شود افزود: با تمام وجود واحدهای صادراتی را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم و کوتاهی نمی‌کنیم و هیچ مشکلی برای حمایت مالی و سایر مسائل این واحدها نداریم.
وی عنوان کرد: سال‌های متمادی نبود کمرگ تخصصی برای صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی از مشکل پیش‌رو واحدهای فعال در این حوزه بود که با جلسات متعددی که تشکیل شد این مورد حل شد و در حال حاضر هم کهگیلویه و بویراحمد دارای گمرک تخصصی است.
در ادامه گلریز سرمایه‌گذار واحد آریاپالایش ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه معاون اقتصادی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۷۵ تن از محصول روغن تصفیه شده برای استفاده در پالایشگاه از یاسوج به افغانستان صادر می‌شود و هدف‌ بعدی ما صادرات این محصول به ترکیه و کشورهای افریقایی است‌.
وی نبود گمرک تخصصی را از موانع بزرگ پیش‌روی این واحد دانست و عنوان کرد: قبلا محصول صادراتی ما در مرز می‌رفت و امکان قاچاق وجود داشت اما دو ماه است که گمرک تخصصی راه‌اندازی شده و چون یک نهاد دولتی است امکان قاچاق محصول وجود ندارد و کمک بزرگی به صادر کننده به شمار می‌رود.
وی از حمایت بانک صنعت و معدن قدردانی کرد و گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحد مصوب شد و با مساعدت بانک‌ صنعت و معدن مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به این واحد تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات افغانستان فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد ۴۷۵ تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازارهای صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

وی با اشاره به حضور چهارمحال و بختیاری در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" افزود: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در استان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده تا بتوان از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه کرد.

رحمتی عنوان کرد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود بیان کرد: در بخش حاکمیتی در سالن ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری مسؤولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد که می‌تواند آن را به سرمایه‌گذاران عرضه کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند این استان در گذشته به عنوان یک استان صنعتی و صادرات محور شناخته نمی‌شد اما امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

رحمتی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری افزود: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرزهای کشور و بالا بودن هزینه حمل و نقل امید می‌رود با همت مسؤولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویَژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

کد خبر 6089730

دیگر خبرها

  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو