Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:20:30 GMT

نبود معنویت آفت امروز جوامع بشری

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۲۰۹

نبود معنویت آفت امروز جوامع بشری

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد هادی عبدخدایی پیش از ظهر امروز در همایش مؤلفه های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه معنویت به منزله روح و جان در تمام فعالیت هاست، گفت: وجود معنویت در هر پدیده ای باعث بهره برداری صحیح از آن می شود و نبود معنویت فعالیت ها را به مسیر غلط می کشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به برخی از اصول از جمله، علم و پژوهش، مبارزه با فساد، عدالت، معنویت و اخلاق، اظهار کرد: نبود معنویت و اخلاق در بین شخصیت های سیاسی باعث شده تا جهان با جنگ و آتش و درگیری مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعه بدون معنویت دارای ظواهر فریبنده است اما مشکلات و گرفتاری کل آن را دربرگرفته است، افزود: برخی افراد حسرت جوامع غربی را می خورند، اما در بطن جامعه غربی مشکلات زیادی مثل فروپاشی خانواده، کارتن خوابی، نبود عدالت اجتماعی و... وجود دارد که همه اینها به دلیل نبود معنویت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر معنویت، ایمان و توکل به خدا، حق طلبی و دوری از خودخواهی، اضافه کرد: معنویت پشتوانه می خواهد و پشتوانه آن هم ایمان به خدا، ایمان به رستاخیز، و توجه به قوه اختیار انسان است. ایمان به خدا اصل تمدن اسلامی است و در همه جا مثل معاملات اقتصادی، روابط اجتماعی، ازدواج، بستن قرارداد، کار کردن و... بروز و ظهور دارد.

آیت الله عبدخدایی با بیان اینکه جامعه معنوی حتی با کمبودهای مادی بهشت می شود و جامعه بدون معنویت برای افراد آن به مرور تبدیل به جهنم می شود، افزود: مقام معظم رهبری دولت را به منش و اخلاق معنوی سفارش می کنند و معتقدند دولت باید ابعاد معنوی را در جامعه گسترش دهد.

وی به مقایسه تفکرات امام علی (ع) با نیچه اندیشمند آلمانی پرداخت و گفت: نیچه تفکری فردگرا داشت و معتقد بود کل جامعه باید برای یک نفر باشد و افراد ضعیف جامعه باید از بین بروند. اما تفکر امام علی (ع) این بود که جامعه باید برای همه باشد و هیچ فردی نباید در گرسنگی و ضعف باشد که خود این نگاه، مدینه فاضله است.

آیت الله عبدخدایی اضافه کرد: جامعه معنوی فاصله طبقاتی ندارد و همه از حقوق اولیه و مساوی برخوردارند، مسئله ای که از اول انقلاب به آن توجه نشد و ثروت کشور به جای تولید، کشاورزی، علم و اشتغال، صرف رفاه و تجمل گرایی شد. البته در زمینه هایی مثل دفاعی رشد قابل‌ توجهی داشتیم اما در زمینه اقتصادی به خاطر وجود مافیا و فساد مشکلات زیادی داریم.

کد خبر 5026196

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری جامعه المصطفی العالمیه گام دوم انقلاب مجلس خبرگان رهبری ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس شیوع کرونا توهین به پیامبر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99 نبود معنویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران گفت: نقدینگی ها و سرمایه ها بابد به سمت تولید هدایت شوند و بانک‌ها بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر و روز جهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، به کارآفرینان، کارفرمایان، تولید کنندگان و کسانی که در بخش کار و تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و دغدغه کار و تلاش را دارند خسته نباشید و خدا قوت گفت.

وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری درباره تاکید معظم له درباره تامین امنیت شغلی کارگران گفت: روز گذشته با جمعیت بیش از ۲۰۰۰ نفری به خدمت حضرت آقا رسیدیم. مطالبی که ایشان عنوان فرمودند حرف دل همه کارگران بود. در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تاکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: مقام معظم رهبری مشکلات و مسائل جامعه کارگری را به دقت رصد کردند و جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران و خانواده هایشان را مورد اشاره قرارداده و گفتند اگر حال کارگران در کشور خوب باشد یعنی حال نصف جامعه خوب است.

بیات با بیان اینکه باید فرمایشات سکاندار نظام جمهوری اسلامی و کسی که در  رأس امور است، به منصه ظهور برسد تا جامعه کارگری به عینه دستاورد اقدامات صورت گرفته را ببیند، خاطرنشان کرد: ما همه ساله خدمت مقام معظم رهبری می رویم و ایشان نکات مهمی را گوشزد می‌کنند و کمترین انتظار این است که تا سال آینده و دیدار دیگر بسیاری از فرامین ایشان جنبه عملیاتی پیدا  کرده و آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون کار و دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت می گذرد ولی می بینیم که کارگران قرارداد دائم ندارند و در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد موقت بسته می شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان با بیان اینکه باید نقدینگی ها و سرمایه ها به سمت تولید هدایت شوند، اظهار کرد: بانک‌ها باید بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار بدهند زیرا پایه و اساس اقتصاد و رشد اقتصادی هر کشور تولید آن است و اگر حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید باشد، موجب شکوفایی و بهره‌وری اقتصادی می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند