Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-حدود 9 ماه از شیوع ویروش کرونا در بیش از 230 کشور جهان می‌گذرد و آمار مبتلایان به این ویروس حالا از 30 میلیون نفر هم فراتر رفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا،حدود 9 ماه از شیوع ویروش کرونا در بیش از 230 کشور جهان می‌گذرد و آمار مبتلایان به این ویروس حالا از 30 میلیون نفر هم فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، 945 هزار و 99 نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به این بیماری جان باخته و 21 میلیون و 806 هزار و 713 نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته اند. جایگاه ایران در فهرست ارائه شده در وردو مترز دات اینفو، جایگاه دوازدهم با 410 هزار و 334 مورد ابتلا به کروناست.
به گزارش «تارنمای وردو مترز دات اینفو» (worldometers.info)، شمار مبتلایان به بیماری کووید – 19 در سراسر جهان به 30 میلیون و 38 هزار و 634 نفر رسیده است.
در همین حال، 945 هزار و 99 نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به این بیماری جان باخته و 21 میلیون و 806 هزار و 713 نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته اند.
طبق آمار ارائه شده در این تارنما، 6 میلیون و 828 هزار و 301 نفر در آمریکا به کووید – 19 مبتلا شده اند. رقم کلی مرگ‌های کرونایی در آمریکا 201 هزار و 348 نفر اعلام شده و 4 میلیون و 119 هزار و 158 نفر نیز در این کشور بهبود یافته اند.
در ردیف دوم جدول ارائه شده در این تارنما نام هند به چشم می‌خورد که مجموع مبتلایان آن 5 میلیون و 118 هزار و 253 نفر است. 83 هزار و 230 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و 4 میلیون و 25 هزار و 79 نفر بهبود یافته اند.
برزیل نیز با برخورداری از 4 میلیون و 421 هزار و 686 مورد ابتلا به کووید – 19 جایگاه سوم این جدول را به خود اختصاص داده است. مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور 134 هزار و 174 نفر است و 3 میلیون و 720 هزار و 312 نفر در این کشور از این بیماری جان به در برده اند.
طبق آمار ارائه شده در این تارنما، یک میلیون و 79 هزار و 519 نفر در روسیه به کووید – 19 مبتلا شده اند. 18 هزار و 917 نفر در روسیه بر اثر ابتلا به کووید – 19 جان باخته و 890 هزار و 114 نفر نیز بهبود یافته اند.
پرو نیز پنجمین کشور جای گرفته در این فهرست است و 744 هزار و 400 نفر در این کشور به کووید - 19 مبتلا شده اند. 31 هزار و 51 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده و 587 هزار و 717 نفر نیز در این کشور بهبود یافته اند.
جایگاه ایران در فهرست ارائه شده در این تارنما، جایگاه دوازدهم با 410 هزار و 334 مورد ابتلا به کروناست. طبق آمار ارائه شده در این جدول، 23 هزار و 632 نفر در ایران بر ابتلا به کووید – 19 جان باخته اند و در مجموع 352 هزار و 19 نفر نیز بهبود یافته اند.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع یافت و کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا
مدیر شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: وقت آن رسیده است تصمیم گیری‌های سخت برای محافظت از افراد آسیب پذیر بگیریم و از نگاه داشتن جوانان در مدرسه جلوگیری کنیم.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اروپا با آغاز سال تحصیلی و فرا رسیدن پاییز در حال ورود به لحظه‌ای سرنوشت ساز در مبارزه با کووید -19 است.
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، مایکل رایان، مدیر شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: وقت آن رسیده است تصمیم گیری‌های سخت برای محافظت از افراد آسیب پذیر بگیریم و از نگاه داشتن جوانان در مدرسه جلوگیری کنیم؛ حتی اگر این، به معنای پذیرش فداکاری‌های اجتناب ناپذیر باشد.
رایان در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: "اروپا در حال ورود به فصلی است که افراد قصد دارند به فضا‌های داخلی بازگردند؛ بنابراین تعداد موارد ابتلا افزایش خواهد یافت." وی گفت: برای حفظ جوان‌ها و بزرگتر‌ها در زندگی اجتماعی باید تفاهم انجام شود. تنها راه این است که بزرگسالان، فاصله کافی را برای کاهش میزان ابتلا حفظ کنند.
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، افراد زیر 20 سال، کمتر از 10 ٪ موارد ابتلا و کمتر از دو دهم درصد موارد مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.
تدروس آدانوم گبرسیوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: مدارس فقط "به عنوان آخرین چاره" باید در مناطقی که ویروس کرونا زیاد منتقل می‌شود، تعطیل شوند.

فروش 100 میلیون دوز واکسن روسی کرونا به هند
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه بعد از توافق با برزیل و مکزیک، با یک شرکت دارویی هندی نیز برای ارسال 100 میلیون دوز واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا به کشور هند، توافقنامه امضاء کرده است.
 یک مقام آگاه به خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهموافقت کرده است تا 100 میلیون دوز واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا را برای یک شرکت دارو سازی هندی ارسال کند.
این مقام آگاه گفت: «تعداد 100 میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک-5" به یک شرکت دارویی از هند فروخته شده است.»
پیش از این، "کریل دمیتری‌یف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرده بود که برزیل آماده پیوستن به روند تولید و انجام آزمایشات بالینی گسترده به روی واکسن به ثبت رسیده در روسیه است.
به گفته این مقام روس، علاوه بر برزیل، مکزیک، هند و برخی کشورهای خاورمیانه نیز در آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک-5" مشارکت خواهند داشت.
توافقنامه مربوط به ارسال واکسن روسی به مکزیک، در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور ماه) بین دو طرف امضاء شد. در تاریخ 13 آگوست ( 23 شهریور ماه) نیز صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهو مقامات ایالت پارانای برزیل توافق کردند تا به طور مشترک واکسن روسی "اسپوتنیک-5" را تولید و در این کشور و منطقه آمریکای لاتین توزیع کنند.
روسیه نخستین کشور جهان است که واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که "اسپوتنیک-5" نامگذاری شده را در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) به ثبت رساند.

بیش از 49 هزار مبتلا به کرونا در ازبکستان
وزارت بهداشت ازبکستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 49385 نفر خبر داد.
بر اساس آمار ساعت 10 امروز، تعداد مبتلایان به کرونا در ازبکستان به 49385 نفر رسیده است.
تاکنون در این کشور 45474 نفر از کرونا بهبود یافتند و 426 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
بر  اساس این گزارش، در حال حاضر 3500 نفر بیمار تحت معالجه قرار دارند.

قول ترامپ: زدن واکسن کرونا به مردم امریکا در ماه اکتبر آغاز خواهد
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ممکن است واکسیناسیون مردم علیه کرونا در این کشور در ماه اکتبر آغاز شود.
به گزارش اسپوتنیک ، ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما آماده توزیع واکسن ها به روشی بسیار ایمن و موثر هستیم. ما می توانیم از همین ماه اکتبر شروع کنیم ... من فکر کنم از اواسط ماه اکتبر یا  شاید کمی بعد شروع کنیم."
به گفته وی ، ایالات متحده همچنین آماده است تا پایان سال 2020 تا 100 میلیون دوز واکسن را توزیع کند.
این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 11 اگوست، از ثبت اولین واکسن جهان علیه ویروس کرونا به نام  Sputnik V خبر داد که توسط مرکز گامالیا ساخته شده است. تولید  این واکسن از 15 اگوست آغاز شد و 8 سپتامبر، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که اولین محموله واکسن Sputnik V  برای استفاده عمومی ارسال شده است. اولین کسانی که واکسیناسیون می شوند پزشکان و شهروندان جزو گروه های در معرض خطر هستند.

روسیه 100 میلیون دوز واکسن Sputnik V به هند می فروشد
از ابتدای زمان شیوع این بیماری همه گیر ، در مجموع بیش از 29 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده است ، تقریبا 20 میلیون نفر از مبتلایان  بهبود یافته و بیش از 900 هزار نفر فوت کرده اند.
سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده ،فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.
دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

رکورد شکنی مجدد تعداد مبتلایان روزانه کرونا در هند
هند که مدتی است دومین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا شده طی 24 ساعت 97 هزار و 894 مورد جدید ثبت کرد.
به گزارش  اندیا تودی؛ وزارت بهداشت هند اعلام کرد: طی 24 ساعت اخیر تعداد افرادی که در هند به کرونا مبتلا شده‌اند 97 هزار و 894 بوده است.
در همین مدت 1132 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد کل فوتی های ناشی از کرونا در هند به 83230 نفر رسیده است.
هند که مدتی قبل از لحاظ تعداد بیمار برزیل را پشت سر گذاشته بود و اینک حدود 700 هزار بیمار بیشتر از این کشور دارد در تعداد فوتی ها نیز به برزیل نزدیک می شود.
اینک تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند 5 میلیون و 118 هزار و 253 نفر اعلام شده است.
تعداد افرادی که در بیمارستان های مختلف هند بستری شده‌اند تا مراحل درمان کرونا را پشت سربگذارند نیز یک میلیون و 9 هزار و 944 نفر اعلام شده است.
با این حال تلاشی جدی از سوی دولت هند برای قرنطینه عمومی کشور انجام نمی شود و دهلی نو از بیم مشکلات اقتصادی حاضر نیست قرنطینه را مجددا انجام دهد.
از سوی دیگر اعتراض جوانان هندی به وضعیت اقتصادی و بیکاری ادامه دارد که تجمعاتی در شهرهای مختلف این کشور از لکنهو انجام شده است.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند  تا زمان پایان کرونا هند خسارتی 100 میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد.

هشدار وزارت بهداشت افغانستان از احتمال موج دوم ویروس کرونا
وزارت بهداشت افغانستان نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد و توصیه کرد که شهروندان تدابیر بهداشتی را جدی بگیرند.
 وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان هشدار داد که اگر شهروندان تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را جدی نگیرند ممکن است موج دوم ویروس کرونا مرگبار ‌تر از موج اول آن باشد.
این در حالی است که آمار موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان از چند ماه پیش رو به کاهش بوده است، اما این آمار اخیرا اندکی افزایش داشته است.
اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اظهار داشت: «مردم باید تدابیر بهداشتی را جدی بگیرند. در این صورت موج دوم کرونا تهدید جدی نخواهد بود.»
گفتنی است که وزارت بهداشت افغانستان در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 38855 نفر رسیده است.

 تلفات کرونا در آمریکا به مرز 197 هزار نفر رسید
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ دستکم 1037 مورد جدید، مجموع تلفات کروناویروس در آمریکا به مرز 197 هزار نفر رسید.
 طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته دستکم یک‌هزار و 37 نفر دیگر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به 196 هزار و 802 نفر افزایش یابد.
از طرف دیگر، طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، دستکم 26 هزار و 536 نفر دیگر به جمع مبتلایان به ویروس «کووید-19» افزوده شدند تا مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا به 6 میلیون و 630 هزار و 891 نفر برسد.
مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز پیش این مرکز نشان می‌دهد که گرچه تعداد مبتلایان به کروناویروس و قربانیان این ویروس در آمریکا کاهش نسبی داشته است اما تلفات این ویروس در این کشور همچنان بالای هزار مورد است.
از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را 6 میلیون و 828 هزار و 301 نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور را 201 هزار و 348 نفر گزارش کرده است.
وبگاه «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با 772 هزار و 133 مورد ابتلا و 14 هزار و 730 مورد فوتی، کانون بیماری «کووید-19» در آمریکا است و ایالت نیویورک که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا را داشت، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس، با 446 هزار و 366 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.
ایالت نیویورک، با 33 هزار و 42 مورد فوتی، همچنان بیشترین تلفات مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.
طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم 29 میلیون و 864 هزار و 555 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان 940 هزار و 651 نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم 20 میلیون و 317 هزار و 519 نفر بهبود یافته‌اند.

 افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته 112 هزار و 645 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1771  نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 63 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 112 هزار و 645 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1771  نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 63 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: به این ترتیب در مجموع 8 میلیون و 855 هزار و 180 تست گرفته شده که 296391 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 7249 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کورد بالای مبتلایان روزانه در جمهوری چک
شمار مبتلایان روزانه اخیرا در جمهوری چک رکورد بالایی را بدست آورده است. نهادهای بهداشتی در این کشور روز سه شنبه از ابتلای 1677 مورد جدید دیگر به کرونا در 24 ساعت خبر دادند که از شروع این بحران تا به حال بی سابقه بوده است. شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک تا به حال و بر اساس آمارهای رسمی به حدود 39 هزار نفر و شمار مرگ های کرونایی هم به بیش از 470 مورد رسیده است. جمهوری چک حدود 10.7 میلیون نفر سکنه دارد.
در فرانسه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 90 مدرسه و دانشکده تعطیل شدند. حدود دو هفته است که بیش از 12 میلیون کودک و نوجوان در فرانسه دوباره به مدرسه می روند اما به دلیل افزایش موارد مبتلایان به کرونا اخیرا بیش از 90 نهاد آموزشی در این کشور مجددا تعطیل شده‌اند.
وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز سه شنبه در سخنانی در پاریس از تعطیلی81 مورد مدرسه و ده ها دانشکده در این کشور خبر داد. به گفته وی در عرض یک هفته تقریبا 1200 دانش آموز به کرونا مبتلا شدند و این در حالی است که برای تمام کودکان بالای 11 سال استفاده از ماسک اجباری بوده است.

وین در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار می‌گیرد
دولت آلمان هم تصمیم دارد وین را به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام کند. این خبر را روزنامه اتریشی استاندارد با استناد به محافل دولتی در آلمان منتشر کرده است. دولت آلمان این تصمیم را به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در وین از 5 سپتامبر و رسیدن آمار مبتلایان به بیش از 50 مورد در هر 100 هزار نفر اتخاذ می کند.

هشدار درباره شیوع مجدد کرونا در بین سالمندان آلمانی
در حالی که کارشناسان چندین هفته است درباره شیوع مجدد کرونا در بین سالمندان آلمانی هشدار می دهند حاالا خبرهایی حاکی از وقوع این سناریو در آلمان منتشر شده است.
انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرده که از هفته گذشته افزایش آرام موارد ابتلا به کرونا در گروه های سنی بالا دیده شده که این مسئله باید به دقت مد نظر قرار گیرد.
در هفته های اخیر میزان شیوع کرونا در گروه سنی 15 تا 35 سال در آلمان بیشترین بوده و بعد از آن در بین جوانان 5 تا 14 ساله و سپس افراد 35 تا 59 سال وجود داشته است.

تولید چندین نوع واکسن کرونا در آلمان
کمیسیون واکسیناسیون دائمی (استیکو) در انستیتو رابرت کخ آلمان هم پیش بینی می کند که چندین واکسن مختلف علیه ویروس کرونا تولید شود. به گفته یک مقام بهداشتی در این نهاد آلمانی این امکان وجود دارد که برخی واکسن ها به ویژه برای گروه های سنی خاص مانند افراد مسن مناسب باشند.

1901 ابتلای روزانه در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین صبح چهارشنبه از ابتلای 1901 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است.

ماسک‌های سفارش داده شده دولت یونان برای دانش آموزان بزرگ است
دولت یونان هم برای شروع مدارس ده ها هزار ماسک را سفارش داده بود که همه آن ها بزرگ بودند. دانش آموزان در اولین روز مدرسه عکس هایی از خود در شبکه های اجتماعی را پخش کردند که ماسک هایی را روی صورت گذاشته بودند که تقریبا تمام صورت آن ها را می پوشاند. تولید کنندگان این ماسک ها مسئولیت وقوع این فاجعه را رد کرده‌اند.

تشدید محدودیت‌ها در دانمارک
با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در دانمارک این کشور قواعد سخت گیرانه تری را در دستور کار قرار می دهد.

بازگشایی مدارس در بلغارستان
در بلغارستان هم مدارس بعد از یک وقفه 6 ماهه مجددا باز می شود. سال تحصیلی جدید از روز سه شنبه برای حدود 700 هزار دانش آموز با اندازه گیری تب آن ها آغاز شد.
دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی هم اروپا را در زمینه مقابله با کرونا از زمان شیوع دور اول این بیماری در شرایط بسیار مناسب تری دانسته و رئیس این نهاد بهداشتی اعلام کرد که حتی اگر در زمستان شرایط بدتر شود ما می توانیم به این تجربیات خود تکیه کنیم.
وی هم زمان درباره خستگی از کرونا و فقدان روزافزون اعتماد به عرصه های علمی هشدار داد.

رکورد بالای آمار مبتلایان روزانه در هلند
کشور هلند هم با 1379 ابتلای روزانه بیشترین آمار مبتلایان در عرض 24 ساعت از زمان شروع بحران کرونا را ثبت کرده است. نقطه اوج مبتلایان روزانه در این کشور اوایل آوریل با حدود 1335 مورد ابتلا در عرض 24 ساعت بود.
دولت منطقه‌ای در مادرید اسپانیا هم با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان از قرنطینه که به ویژه مناطق مسکونی را تحت تاثیر قرار می دهد در بخش هایی از این منطقه خبر داد.

برگزاری اجلاس جهانی بهداشت در ایتالیا در دستور کار کمیسیون اروپایی
اتحادیه اروپا هم برگزاری یک اجلاس جهانی بهداشت در ایتالیا در سال آینده را اعلام کرد. رئیس کمیسیون اروپایی هدف از برگزاری این اجلاس را آمادگی بیشتر برای مقابله با بیماری های همه گیر در آینده دانست.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا از مرز 600 هزار نفر
آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا هم از مرز 600 هزار نفر عبور کرد. وزارت بهداشت اسپانیا روز سه شنبه از 9437 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و اعلام کرد که موارد مرگ کرونایی در این کشور هم از مرز 30 هزار نفر گذشت. حدود 40 درصد موارد ابتلا ی جدیر به کرونا از مادرید گزارش شده که این مسئله مقامات این منطقه را به شدت نگران کرده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 603167 نفر به کرونا مبتلا شده و 30004 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در فرانسه هم تا به حال 395104 نفر به کرونا مبتلا شده و 30999 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.
انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 374228 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 41664 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 264868 نفر به کرونا مبتلا شده و 9445 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم تا به حال 289990 نفر به کرونا مبتلا شده و 35633 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران سرمایه گذاری مستقیم روسیه جان خود را از دست داده اند آمار مبتلایان به کرونا نفر نیز جان خود را از دست نفر به کرونا مبتلا شده تعداد مبتلایان به کرونا نفر هم در اثر ابتلا میلیون دوز واکسن روسی دانشگاه جانز هاپکینز سازمان جهانی بهداشت قربانیان این ویروس مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهداشت افغانستان علیه ویروس کرونا مبتلایان روزانه ویروس در آمریکا بهبود یافته اند نفر بهبود یافته نفر در این کشور بر اثر ابتلا ویروس کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شمار مبتلایان جدیدترین آمار مورد ابتلا نفر رسیده مبتلا شده اند وزارت بهداشت ایالات متحده آمار دانشگاه عرض 24 ساعت موارد ابتلا روز سه شنبه شیوع ویروس ساعت گذشته شیوع کرونا میلیون نفر سراسر جهان اسپوتنیک 5 کشور جهان جان باخته مورد جدید ماه اکتبر طی 24 ساعت 24 ساعت شده اند تا به حال آلمان هم هزار نفر طبق آمار داده شده موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور