Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:34:57 GMT

همه چیز درباره گواهینامه SSL

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۴۱۵

همه چیز درباره گواهینامه SSL

امروزه از مواردی یک کاربر اینترنت برایش بسیار اهمیت دارد امنیت می باشد. فرض کنید می خواهید از یک فروشگاه اینترنتی خرید انجام بدید، بدون شک اولین موردی که به آن توجه می کنید امنیت آن سایت فروشگاهی است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مبین هاست، در این متن می خواهیم به یکی از موارد مهم در امنیت وب سایت ها اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما شده وارد یک وب سایت بشید و اول نام دامنه یک حرف S با سایت های دیگه تفاوت داشته باشد، یعنی بجای http ، عبارت https باشد. بودن و نبودن این حرف S چه تفاوتی در سایت مربوطه می کند؟ چرا سایت های درگاه پرداخت ها همه دارای این حرف S هستند؟ گواهینامه SSL چیست و کاربرد آن در چه مواردی هست؟

این سوالاتی هست که در این متن می خواهیم به آن بپردازیم، پس ما با همراه باشید.

هر وقت ابتدای یک سایت با https شروع شد این به معنی است که سایت موردنظر دارا گواهی SSL می باشد، و اطلاعاتی که بین سیستم شما و سایتی که مشاهده می کنید فقط و فقط بین شما و سرور سایت موردنظر رد و بدل می شود. در واقع گواهی SSL یک محیط امنی را برای رد و بدل کردن اطلاعات بین شما و سایت مقصد فراهم می کند.

عبارت SSL مخفف شده از کلمه Secure Sockets Layer می باشد و این عبارت به معنی "لایه سوکت های امن" می باشد. SSL یک فناوری استاندارد دارای امنیت است که کار آن ایجاد ارتباط امن و رمزگذاری شده بین سرور و مرورگر می باشد.

در واقع اگر یک وب سایت دارای گواهینامه SSL نباشد، اطلاعاتی که بین سیستم شما از طریق مرورگر و سرور مقصد انجام می شود، می تواند براحتی  توسط هکرها بازیابی و هک شوند.

 به عنوان مثال فرض کنید شما می خواهید یک خرید اینترنتی انجام بدید و اگر درگاه پرداختی که از آن می خواهید اطلاعات کارت و رمز خود را وارد کنید دارای گواهی SSL نباشد، در این صورت اطلاعات بانکی شما براحتی قابل هک توسط هکرها بوده و دچار مشکل بزرگی خواهید شد.

پس حتما به عبارت https و s در ابتدای سایت های مهمی که به انها مراجعه می کنید، کاملا توجه کنید.

شرکت مبین هاست علاوه بر داشتن گواهینامه SSL معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره برای سایت خود، امنیت سایت خود را بالا برده تا کاربران با خیال آسوده و بدون هیچ نگرانی وارد سایت شوند.

 همچنین شرکت مبین هاست اقدام به کسب نمایندگی از یکی از شرکت های بزرگ و معتبر در ارائه دهنده گواهینامه SSL به نام Certum کرده و پس از طی مراحل متعدد، توانسته بصورت رسمی نماینده شرکت Certum شود و  به علاقه مندانی که نیاز به این گواهینامه برای وب سایت خود دارند گواهی SSL را ارائه دهد.

گواهی SSL دارای انواع مختلفی مانند DV استاندارد،  WildCard و EV سازمانی می باشد که بسته به مورد استفاده انتخاب می شود، به عنوان مثال اگر شما می خواهید فقط دامنه اصلی خود را دارای گواهی SSL کنید بایستی گواهی SSL از نوع DV انتخاب کنید و هنگامی که می خواهید زیر دامنه های خود را نیز علاوه به دامنه اصلی دارای گواهی SSL کنید بایستی نوع WildCard را انتخاب کنید.

همچنین اگر شما یک شرکت و یا سازمان هستید باید نوع سوم یعنی EV را برای وب سایت خود انتخاب نمایید. گواهینامه های SSL همچون دامنه دارای اعتبار ۱ ساله هستند و قابل تهیه برای ۲سال و یا بیشتر نیز می باشند.

در صورتی که نمی دانید چه گواهینامه SSL ای برای شما لازم هست و  برای خرید گواهینامه SSL نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر  در این زمینه دارید، پیشنهاد می کنیم با سایت مبین هاست تماس حاصل فرمایید تا تیم پشتیبانی مبین هاست به شما مشاوره لازم را ارائه دهند.

۰۲۱-۷۲۳۰۸

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گواهی SSL خرید گواهینامه SSL مبین هاست گواهینامه SSL دارای گواهی مبین هاست سایت خود گواهی SSL وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

تین نیوز

با اجرای آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در ابلاغیه‎ ای از جانب ایران خودرو به نمایندگی های مجاز این شرکت با موضوع «افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی» گفته شده است که بر اساس مصوبه هئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت گواهی اسقاط این خودروها معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است که مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده سازی شده و آیتم ماده 10 قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ 525 میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای همه تعهدات الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند