Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:00:56 GMT

27 شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۶۷۸

27 شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان ها

شیوع ویروس کرونا همچنان با یکه تازی خود در کشورمان علاوه بر دردسرهای متعددی که ایجاد کرده نگرانی هایی را در آستانه فصل سرما و همنشینی با بیماری آنفلوانزا به وجود آورده است ، چرا که به نظر می رسد فصل سرما وضعیت کاملا متفاوتی را در شرایط شیوع این بیماری همه گیر رقم خواهد زد .

سخنگوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند گفت که روند نزولی ابتلا و بستری به علت کرونا، از هفته سوم شهریور ماه در بسیاری از نقاط کشور متوقف شده و شاهد افزایش نسبی ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در هفته جاری، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۸۸ به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته و شهرستان‌های با وضعیت هشدار از ۹۰ به ۱۰۸ شهرستان رسیده است.

 درگیر شدن یک میلیارد نفر در جهان با کرونا دور از ذهن نیست

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه گیری کرونا را فرصتی برای اندیشه بیشتر در باره صلح ، نوع دوستی و مفاهمه بین ملت ها و دولت ها دانست و گفت: در شرایطی هستیم که درگیر شدن یک میلیارد نفر در جهان با کرونا دور از ذهن نیست .

رضا ملک زاده با بیان اینکه اغلب جمعیت دنیا به کرونا مبتلا خواهند شد گفت: شاید یک میلیارد نفر به این ویروس مبتلا شوند و ۳۵۰ میلیون نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند ، شاید تا یکسال آینده هم واکسن قابل اعتماد کرونا به جامعه نیاید و همه کشورها با کرونا درگیر باشند.

شمار مبتلایان کرونا در شهرستان دلاهو نگران کننده است

فرماندار دالاهو نیز با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان نگران کننده است گفت که از این رو خروج از وضعیت موجود و سفیدشدن این منطقه از لحاظ ابتلا به کرونا نیازمند همراهی همه جانبه مردم است.

کرم محمدی افزود: شهرستان دالاهو از جمله آخرین مناطق در استان کرمانشاه بود که در وضعیت قرمز قرار گرفت و همچنین اینکه طی ماه های گذشته این منطقه یکی از ۲ شهرستانی بوده که وضعیت بهتری در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته است.

کرونا تماس مردم خمین با اورژانس را ۶ برابر کرد

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین از ۶ برابر شدن تماس مردم با این مرکز پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: قبل از شیوع این ویروس به‌طور متوسط ۲ هزار تماس در ماه با این مرکز برقرار می‌شد که این تعداد در اسفند و فروردین پارسال به ۱۲ هزار مورد افزایش یافت.

بازگشت مرگبار کرونا، مردم کردستان رعایت کنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت که موج بعدی کرونا در استان می‌تواند بسیار شدید و با مرگ و میر بیشتری همراه باشد.

دکتر ابراهیم قادری با اشاره به شدت گرفتن کرونا در استان، اظهار داشت: گردش ویروس در جامعه بسیار شدید شده و در بیشتر شهرستان‌ها علائمی از گردش بالای ویروس در پایگاه های دیده ور کووید۱۹ مشاهده می‌شود.
وی تاکید کرد: این مساله باعث پیک مجدد بیماری و برگشت مرگ و میر خواهد شد و این پیک می‌تواند شدیدتر و مرگبارتر از پیک ماه های خرداد و تیر باشد.

خیز مجدد کرونا در خراسان جنوبی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از خیز مجدد کرونا در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون مورد اثبات شده انتقال کرونا در داخل مدارس استان نداشته‌ایم.

محمد دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته ما در محدوده سنی دانش‌آموزان هشت مورد مبتلا به کرونا را در استان داشتیم ولی با ردیابی‌هایی که انجام شده هیچ کدام از موارد ابتلا در داخل مدارس نبوده و همه آنها ابتلا و انتقال ویروس از طریق ارتباطات خانوادگی، مسافرت‌ها یا این گونه موارد بوده است. 

کرونا اهواز و شوشتر را قرمز کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، تعداد شهرهای قرمز کرونا با اضافه شدن اهواز و شوشتر به ۶ شهر افزایش پیدا کرد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه به ‌دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و ساده‌انگاری برخی افراد، شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در خوزستان هستیم گفت که هم اکنون شهرهای اهواز، آبادان، شوشتر، بهبهان، امیدیه و آغاجاری در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند. پیک جدید کرونا در راه است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان نسبت به کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در این استان هشدار داد و افزود: پیک جدید بیماری کرونا در راه است لذا باید نظارت‌های مداوم را جدی تر بگیریم.  

استان قزوین در آماده باش پاییز سخت کرونایی به سر می‌برد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: استان در آماده باش پاییز سخت کرونایی به سر می‌برد و تنها راه رهایی از سختی‌های پیش رو رعایت تمامی اصول بهداشتی از سوی مردم است.

قدرت الله مهدیخانی با بیان این مطلب، افزود: پس از کنترل بیماری کرونا در استان، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال جاری، طبق پیش بینی‌های ستاد ملی و استانی پیشگیری از کرونا، پاییز سختی را در پیش رو خواهیم داشت و باید همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

مدارس مواجهه با کرونا تعطیل می‌شوند

فرماندار بجستان هم گفت که هر مدرسه‌ای که ویروس کرونا در آن شیوع یابد به صورت مقطعی و مدت ۱۴ تا ۱۵ روز تعطیل می‌شود و آموزش‌های آن به صورت مجازی ادامه می‌یابد.

تهدید موج سوم کرونا در خراسان رضوی

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موج سوم شیوع ویروس همه‌گیر کرونا هم‌اینک در برخی مناطق کشور خود را نشان داده لذا خطر بروز آن استان خراسان رضوی را هم تهدید می‌کند.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: روند کنونی ابتلا به ویروس کرونا برای بیماران سرپایی و بستری در خراسان رضوی ثابت با نوسان جزیی است. 

اهم اخبار و گزارش های کرونا در استان ها 

پیدا و پنهان پیامدهای جمعیتی کرونا

چالش تحصیل در شرایط کرونایی

بازگشت مرگبار کرونا، مردم کردستان رعایت کنند

خیز مجدد کرونا در خراسان جنوبی

کرونا مثبت شدن دانش‌آموزی در اشنویه، مدرسه را تعطیل کرد

برچسب‌ها فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی علائم کرونا فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی علائم کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان خراسان جنوبی ویروس کرونا خراسان رضوی وضعیت قرمز شیوع ویروس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!

به گزارش ورزش سه، دریافت ۴ گل ازن آلومینیوم در اراک آن هم با وجود همه ی نفرات اصلی خط دفاعی مقابل آلومینیوم اتفاقی بود که بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس نیز فکرش را نمی‌کرد که اما در شب عجیب و غریب اراک این اتفاق رخ داد تا پرسپولیسی ها بعد از نزدیک به ۷ سال بار دیگر از یک تیم چهار گل دریافت کنند.

سرخپوشان آخرین بار در شهریور ماه ۱۳۹۶ بود که در دیدار مقابل الهلال عربستان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ ۴ گل از حریف دریافت کردند.

از آن تاریخ تا کنون شاهد این اتفاق نبودیم که پرسپولیس از تیمی ۴ گل بخورد تا اینکه آلومینیوم اراک با درخشش مهره های هجومی خود این اتفاق تلخ را برای شاگردان اوسمار رقم زد تا خاطرات تلخی برای هواداران این تیم از گذشته زنده شود.

جالب آنکه آخرین بازی که پرسپولیس در بازی های داخلی از حریفان ۴ گل دریافت کرده بود، شکست ۴ بر ۲ سرخپوشان مقابل سپاهان در اصفهان در لیگ پانزدهم بود. دیداری که در شهریور ماه ۱۳۹۴ برگزار شده بود.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد