Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تأکید بر این که بسیج اساتید حوزه به عنوان امام و راهبر دیگر اقشار بسیجی محسوب می‌ شود، گفت: یک استاد بسیجی باید در کمال آمادگی دفاع از ارزش ها، تولید کننده محتوا برای انقلاب باشد و امروز فرماندهی و جهت دهی سایر بسی

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی صادقی» در مراسم راه‌اندازی «مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه قم» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 27 شهریور) در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان این که ایام پیام رسانی کاروان حسینی با مدیریت حضرت زینب کبری(س) و تقارن آن با دفاع مقدس جالب توجه است، اظهار داشت: سه وجه شباهت بین این معلم، مربی و سرمشق یعنی نهضت عاشورا با دفاع مقدس وجود دارد که اولین آنها تقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که هیچ عملی به قداست و جایگاه قیام امام حسین(ع) نمی رسد، گفت: نکته دوم ماندگاری این قیام بود و من باورم این است که عاشورای هرسال برای همان سال نقش آفرینی می‌ کند در حالی که تلاش های زیادی برای نابودی آن صورت گرفت ولی گویا خدای حسین این ماندگاری را خواسته است.

 

وی بیان داشت: وجه شباهت سوم اثر گذاری قیام عاشورا بود، ما اثر گذاری نهضت عاشورا را در ماندگاری دین خدا می‌ دانیم و بدون شک اگر عاشورا نبود از دین چیزی باقی نمی ماند؛ امام حسین(ع) می‌ دانست که شهید می‌ شود ولی فرمودند: «می‌ دانم شهید می‌ شوم و مصائب بعد از آن را می‌ دانم ولی وضع اسلام به روزی افتاده که یا باید اساس اسلام و دین از بین برود یا من کشته شوم و دین بماند».

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دفاع مقدس هم تحمیل شد تا انقلاب را از بین ببرد یا حداقل جلوی صدور آن را بگیرد ولی مردم و شاگردان مکتب امام حسین(ع) کاری کردند که جنگ عامل بقای انقلاب شد و اگر دفاع مقدس نبود خیلی از خطرها از سر انقلاب برطرف نمی شد، آیا جریان ملی گرایی بدون دفاع مقدس معلوم می‌ شد؟ بنابراین جنگ هم صدور انقلاب و هم بقای انقلاب را داشت.

 

وی با بیان این که عامل انتقال سه ویژگی به دفاع مقدس نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: دلیل این مسأله خدایی بودن است چون هر امری خدایی شود هم تقدس پیدا می‌ کند، هم اثر گذار شده و هم ماندگار می‌ شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: دفاع مقدس پایان ناپذیر است و تا انقلاب و نظام ولایی و تا ایستادگی بر مبانی دینی هست، جنگ وجود دارد و دفاع مقدس آغازی است بی پایان که همیشه هست هرچند ممکن است صحنه های آن تغییر پیدا کند ولی درگیری جبهه حق و باطل همیشگی است و پایانی ندارد.

 

وی یادآور شد: شاید باید این جنگ باشد تا انسان ها محک بخورند و معلوم شود چه کسانی در جبهه حق استقامت دارند و چه کسانی دین را لقلقه زبان خود کرده اند؛ این فرهنگ دفاع مقدس هم ریشه در آیات قرآن دارد و هم ریشه در سیره بزرگان ما دارد چون فرهنگ دفاع مقدسی که امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم می‌ گوید اگر دین خدا به خطر افتاد، همه چیز را باید فدا کرد و اگر روزی احساس کردی دین خدا به خطر افتاده است، فرزند و پدر و مادر و برادر و خانواده باید فدا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تأکید بر این که دفاع مقدس اسلام ناب را زنده کرد و زمینه سازی نهضت ظهور را به عهده دارد، تصریح کرد: این فرهنگ تعطیل بردار نیست بلکه یک روز دشمن وارد جنگ سخت می‌ شود و شما با او جهاد اصغر می‌ کنید و گاهی هم در حوزه فرهنگ و اعتقادات و فکر و امثال آن وارد می شود که شما نیز در جهاد اکبر داخل می‌ شوید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما چهل سال است که می‌ گوییم اهل جنگ و حمله نیستیم ولی اهل زور شنیدن و تحمل ظلم هم نیستم، ما متجاوز نیستیم ولی به متجاوز میدان نمی دهیم بنابراین ما در آن هشت سال، دفاع کردیم و آغاز کننده جنگ نبودیم به علاوه این که دفاع مقدس ما واقعا مقدس بود و الطاف الهی در آن نمود زیادی داشت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: راهبرد قرآن و دین به ما در برابر جنگ سخت دشمن، جهاد اصغر است ولی اگر روزی دشمن تهاجم فکری و فرهنگی آغاز کرد و اگر روزی دشمن به این فکر افتاد که جان انقلاب اسلامی را بگیرد ما راهبرد جهاد اکبر و با مبنای هر دو جهاد وارد می‌ شویم؛ امروز دشمن به این جمع بندی رسیده است همانطور که در صدر اسلام، وقتی اسلام پیامبر را نتوانست دچار آسیب کند، وارد انحراف صحابه شد تا جایی که بعد از پنجاه سال از رحلت پیامبر، امت او امام حسین(ع) کش شدند، امروز هم می‌ خواهد انقلابیون ما را استحاله کند.

 

وی با بیان این که دشمن می‌ خواهد انقلاب را از درون دچار آسیب کند، ابراز داشت: آنها برای این کار استراتژی نوشته اند و از تمام ابزارها به ویژه ابزارهای رسانه ای استفاده می‌ کنند و نباید خیال کنیم که آمریکایی ها دنبال انحراف حوزه های علمیه و مساجد نیستند و تنها به فکر دانشگاه و مدارس و خانواده هستند، چراکه خودشان به این مسأله تصریح کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: در برابر این تهاجم، یک انسان حسینی شیعه چه کار می‌ تواند می‌ کند؟ این جا اقتضای دفاع خاص خودش را دارد و امروز بسیجی تعریف زمان خودش را دارد؛ امروز بسیجی باید جلوی حمله به باورها و ارزش ها را بگیرد و حوزه های علمیه و علما و اساتید باید بدانند که دشمن به دنبال گرفتن جان انقلاب یعنی اسلام است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تابلوی بالاسر بسیج همان کلام معروف حضرت عباس(ع) است که فرمودند: «تا ابد از دین خدا دفاع می‌ کنیم» امروز بسیجی باید قدرت این را داشته باشد که «ثم استقامو»ی با وضع موجود را معنا کند که تزلزل در او راه ندارد در حالی که دشمن دنبال شکستن این مسأله با تغییر در ارزش ها و رسیدن به اهداف خود است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که اعطای بینش و بصیرت و دین شناسی وظیفه حوزه های علمیه است، گفت: ما در مجموعه سپاه اعلام کرده ایم که بسیج طلاب، امام همه بسیج ها است و باید بسیجی های دیگر را هم تغذیه کند و یک استاد بسیجی باید در کمال آمادگی دفاع از ارزش ها، تولید کننده محتوا برای انقلاب باشد و امروز فرماندهی و جهت دهی سایر بسیجی ها به دست شماست.

 

وی بیان داشت: در حکمی که رهبر معظم انقلاب به بنده دادند لزوم بصیرت در دین، ارتقای سطح معنویت و روحیه معنوی و جهادی با ارتباط با علمای بسیجی عامل اثر گذار را مورد تأکید قرار دادند، بنابراین تلقی من این است که بسیج اساتید تبلور عالم عامل اثر گذار است؛ نقش ما این است که معاینه های خود را از جامعه را به شما بدهیم و شما نسخه بدهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اساتید خواهر بسیجی امروز در خط مقدم جنگ هستند و به خدا قسم قیامت حق است، سؤال حق است و از ما سؤال خواهد شد، برای این که دین جوانان را نبرند چه کردید؟ امروز در برخی مدارس و دانشگاه ها و بازارها نقشه های دشمن در حال اجرا است و ما معتقدیم ظرفیت بسیج اساتید برای این مسأله به لحاظ محتوایی و فکری و حل سؤالات فکری و شبهات عقیدتی قابل اهمیت است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج اساتید و نخبگان حوزه جامعه الزهرا س قم جامعه الزهرا نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی امام حسین ع سخنان خود دفاع مقدس ارزش ها دین خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان