Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:13:54 GMT

برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۹۱۱۸

برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس

ایسنا/فارس مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف با رقابت برترین‌های مرحله شهرستانی در استان فارس برگزار شد.

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از صبح پنجشنبه ۲۷ شهریورماه با حضور و رقابت برترین‌های مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این دوره از رقابت‌های قرآنی که در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان (ویژه آقایان)، برگزار شد، در بخش آقایان 42 نفر در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و در بخش بانوان 52 نفر در تالار معلم مجموعه آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس، حضور متسابقان رشته‌های مختلف در این دوره، در آزمون مفاهیم که به شکل شفاهی برگزار می‌شود، الزامی است.

سیدامیرعباس جلالی، افزود: در تمام رشته‌های حفظ نیز ۳۰ درصد امتیاز در این مسابقات مربوط به مواردی نظیر تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتداست و ۷۰ درصد امتیاز به حسن حفظ تعلق دارد.

در این مسابقات ۱۰ نفر از داوران بومی استان فارس حضور دارند که در بخش آقایان محمود آسن داور حسن حفظ و رئیس هیئت داوران، محمد باقر ماهان تجوید، امیر فتح‌پور صوت، علی‌اکبر ظفرآبادی لحن و حمید ایمان‌دار وقف و ابتدا را قضاوت خواهند کرد و میکائیل باقری نیز از تهران به‌عنوان ناظر این بخش حضور دارد.

در بخش بانوان نیز زهره معارف داور وقف و ابتدا و رئیس هیئت داوران، زهرا کسرایی داور صحت حفظ، مرضیه فیروززاده داور لحن، زهرا داور عیدی‌پور صوت و حمیده زارع مویدی داور تجوید خواهد بود و ناظر بخش بانوان نیز زهرا عبدی‌فرد است.

به گزارش ایسنا، در این مرحله از مسابقات در بخش آقایان در رشته قرائت دو نفر، ترتیل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء دو نفر، حفظ کل دو نفر، اذان یک نفر و دعاخوانی یک نفر و در بخش بانوان، قرائت یک نفر، ترتیل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء دو نفر، حفظ کل دو نفر و دعاخوانی یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری این دوره از مسابقات در آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قرآن کریم استان فارس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بانوان یک نفر دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان

سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات به میزبانی شریان برگزار شد.

در این جلسه که حدود ۶۰ نفر از وکلای مردم حضور داشتند، درباره اولویت‌های مجلس آتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تشکیل فراکسیونی قدرتمند با سازوکاری متفاوت از مجالس گذشته، تغییر و تحول در حکمرانی مجلس، اصلاح آئین‌نامه در راستای بازگشت قدرت به نمایندگان و صحن، انتخاب هیات رئیسه و کمیسیون‌ها براساس برنامه و تخصص و حرکت به سمت مجلس کارآمد از مهمترین نکاتی بود که در سخنان منتخبان بیشترین اشتراک را داشت.

یادآور می‌شود مرحله دوم انتخابات مجلس روز جمعه ۲۱ اردیبهشت سال جاری در تهران و ۱۵ حوزه انتخابیه دیگر برگزار خواهد شد و با انتخاب ۴۵ منتخب دیگر، شرایط برای آغاز به‌کار مجلس دوازدهم در روز ۷ خردادماه فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران