Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به گزارش کمیته‌های آموزش و درمان از شروع سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان اولویت نخست است و در همین راستا قرار است کلاس‌ها در چارچوب شرایط هر منطقه، به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دولت تدبیر و امید از وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت لازم اعمال شود و مدیران مدارس، مسوول رعایت کامل دستورالعمل‌ها هستند و باید از رعایت دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل کنند.

روحانی در همین ارتباط به انتشار برخی اخبار غیرصحیح از میزان ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا در دوره کوتاه بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد که با توجه به زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها گذشته است، هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان آمار مبتلایان در محیط‌های آموزشی وجود ندارد و اخبار منتشره ناصحیح و بیشتر گمانه‌زنی است.

رییس جمهوری به کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا ماموریت داد ضمن رایزنی با رسانه‌ها، اثرات انتشار اینگونه اخبار جعلی بر ایجاد نگرانی در خانواده‌ها و تشویش در جامعه، گوشزد شود.

روحانی به گزارش مقدماتی کمیته درمان از طرح غربالگری شرکت‌کنندگان در قبل و بعد از کنکور اشاره کرد و اظهار داشت: این گزارش که بیانگر برگزاری کنکور در سلامت کامل است، نشان می‌دهد که کاری بزرگ و موفق با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم و فناوری انجام گرفته است.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: برگزاری کنکور در سراسر کشور با رعایت حداکثر پروتکل‌های بهداشتی و کمترین میزان ابتلا، از جمله کارهای درخشان و بزرگ دولت در مدت شیوع این بیماری بوده است و این مدل از برگزاری کنکور، دارای قابلیت ارائه در عرصه بین‌المللی است به گونه‌ای که هم سلامت جسمی و روانی و هم آینده دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان تضمین شود.

رییس جمهوری بهره‌گیری از تجارب حاصل از اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه در خصوص ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تجمعات در اربعین حسینی و مراسم سوگواری ماه صفر باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش مراعات شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی کرونا مدارس ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل ها دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!