Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@21:50:29 GMT

فضای سبز و منظر شهری یزد کیفی سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۹۴۲۰

فضای سبز و منظر شهری یزد کیفی سازی می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: با توجه به اینکه شهر یزد، شهر ثبت شده در فهرست میراث جهانی است به دنبال پیاده سازی کیفی استانداردهای شهری هستیم.

سید علیرضا رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش کیفیت سیمای بصری شهر با هدف داشتن شهری زیست محیط محور پیگیری می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر شرایط درآمدی شرایط دیگری چون اقلیم و فضای سبز و … می‌تواند بر زیست مطلوب تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیت همیشه باید هدفمند دنبال شود، اما ارتقای کیفیت همیشه مطلوب است، افزود: بخشی از اقدامات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری حفظ و نگهداری و توسعه و کیفی فضای سبز و ارتقای منظر شهری است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در خصوص اقدامات انجام شده در ایجاد کمربند سبز یزد گفت: از عید امسال تاکنون شهرداری سه و نیم هکتار کمربند سبز ایجاد کرده که نسبت به تقویم طراحی شده بین سازمانی پیشرفت خوبی تلقی می‌شود.

رسولی در حوزه فضای سبز و پارک‌ها تاکید کرد: بوستان باد و سایه در منطقه سه شهر با پیشرفت ۵۰ درصد و بوستان عفت در منطقه یک شهر در حال ساخت است.

وی به بازپیرایی و بهسازی شش پارک اعم از پارک شادی و پارک طوبی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر معابر شهر به مبلمان شهری، سطل زباله، نیمکت مجهز شدند و در سایر معابر هم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد به عنوان شهر دوستدار کودک اشاره کرد و افزود: هشت وسیله بازی امسال به پارک‌ها اضافه شده است.

وی با توجه به عناوین جدید شهر یزد مانند شهر در دسترس گفت: با توجه به اینکه شهر یزد به عنوان شهر در دسترس شناخته شد برای پارک‌ها صندلی‌هایی ویژه معلولان طراحی شده است که خود را همراه با جمع ببینند همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تابلو نشانگر معلولان خریداری شد که به زودی در سطح شهر به جهت فرهنگ سازی حضور معلولان نصب می‌شود.

رسولی در این خصوص به اتصال معابر پارک و ایجاد رمپ معلولان هم اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر یزد جهانی است، باید استانداردهای همه حوزه‌ها رعایت شود.

کد خبر 444788

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر یزد شهرداری یزد سيما و منظر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منظر و فضای سبز سازمان سیما فضای سبز شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان گفت: همه عرشه‌ها و استندها و لایت‌های باکس تبلیغاتی به صورت مساوی بین دو نامزد تبلیغاتی تقسیم شده است.

سیدمجتبی حسینی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به تعدد نامزدهای انتخاباتی در مرحله اول انتخابات امکان تقسیم امکانات تبلیغی شهرداری بین آنها وجود نداشت اما در مرحله دوم چون فقط دو نامزد داریم، قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی با دعوت از نمایندگان تام‌الاختیار نامزدها نسبت به تقسیم‌بندی این امکانات اقدام شد.

وی افزود: در همین راستا طبق جلسه مشترک که با حضور مسئولان شهرداری هم همراه بود، تقسیم‌بندی فضاهای تبلیغی شهری صورت گرفت و صورت جلسه مربوطه با توافق طرفین امضا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان ادامه داد: طبق صورت جلسه امضا شده، با توجه به وجود فضای کافی در عرشه پل‌های عابر پیاده و همچنین استندهای مناسب در معابر شهر زنجان با تأثیر تبلیغاتی بالا مقرر شد نامزدهای محترم با رعایت تبصره ۴ ماده ۸۲ قانون انتخابات مذکور به صورت مساوی، طبق مفاد مصرح در تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون و ماده ۷۴ آئین‌نامه مربوطه از همه تمام عرشه‌های پل مندرج در لیست پیوست که شهرداری در اختیار فرمانداری قرار داده است؛ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام عرشه‌های پلی که شهرداری معرفی کرده بود به صورت مساوی بین نامزدها تقسیم‌بندی شد تا برای امور تبلیغاتی از آنها استفاده کنند.

حسینی‌راد افزود: همچنین طبق بند دوم صورت جلسه که مابین نمایندگان تام‌الاختیار محترم نامزدهای انتخاباتی قرار شد، استندها و بیلبوردهای ذیل مورد بهره‌برداری ستاد انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان گفت: بر این اساس بیلبورد شماره (یک و چهار) و استندهای شماره (یک، چهار، پنج، هفت، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸) و همچنین لایت باکس‌های شماره (یک و چهار) در اختیار ستاد محمد اسماعیلی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس همین صورت جلسه؛ بیلبورد (دو و سه و ۵)، استندهای شماره (دو، سه، ۶، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹) و همچنین لایت باکس‌های شماره (دو و سه) در اختیار ستاد نبی‌الله محمدی قرار گرفت.

حسینی‌راد با اشاره به اینکه بیلبورد و استندها به صورت کاملاً مساوی در اختیار نامزدها قرار گرفته است، گفت: طبق مستندات هر دو نامزد هم از امکانات مربوطه استفاده کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان در زمینه برخورد با تخلفات تبلیغاتی نیز این‌طور توضیح داد: نصب تبلیغات روی تأسیسات شهری ممنوع است و اگر مشاهده شود نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این طبق قانون تبلیغات عکس‌های بزرگ تبلیغاتی صرفاً باید در مقابل ستاد انتخاباتی نصب شود که شمار این ستادها برای هر کاندیدا ۱۰ مورد است.

حسینی‌راد تصریح کرد: از آغاز تبلیغات انتخاباتی در شهر زنجان ۱۰ تا ۲۰ بنر که تخلفاتی در نصب آنها صورت گرفته بود با حضور عوامل انتظامی، نماینده فرمانداری و شهرداری جمع‌آوری شده است.

کد خبر 750558

دیگر خبرها

  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه