Web Analytics Made Easy - Statcounter

برلین برای جلوگیری از وضع تحریمهای آمریکا علیه خط لوله نورد استریم ۲ که گاز را مستقیما از روسیه به آلمان وارد می کند، پیشنهاد کرده بود یک میلیارد یورو برای ساخت دو پایانه گاز طبیعی مایع هزینه کند.

 

به گزارش «انرژی امرزو» از ایسنا، هفته نامه آلمانی دی تسایت در گزارشی نوشت: اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان در نامه ای به تاریخ هفتم اوت پیش از این که واشنگتن تحریمهایی را علیه شرکتهای مشارکت کننده در ساخت خط لوله دریای بالتیک وضع کرده و عملا باعث توقف ساخت این پروژه شود، این پیشنهاد را مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای مشارکت کننده در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ که باعث کناره گیری آنها از روند ساخت این خط لوله شد، روسیه در تلاش است تا ساخت این پروژه را به تنهایی تکمیل کند.

 

آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با خط لوله نورد استریم ۲ به شدت مخالف بوده و می گویند این خط لوله وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد و به ضرر کشورهای مسیر ترانزیت صادرات گاز روسیه مانند لهستان و اوکراین است.

 

آمریکا که در نتیجه افزایش تولید گاز شیل، تولید انرژی فراوانی دارد به دنبال توسعه صادراتش به کشورهای دیگر از جمله آلمان است که به شدت به واردات گاز نیازمند بوده و عمده وارداتش از روسیه است.

 

وزیران آلمانی از جمله شولتس می گویند این انگیزه ضدیت واشنگتن با خط لوله نورد استریم ۲ است.

 

وزیر دارایی آلمان در نامه ای به استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که توسط دی تسایت مشاهده شده است، به طرف آمریکایی قول داده بود اگر واشنگتن موافقت کند علیه شرکتهای مشارکت کننده در ساخت نورد استریم ۲ تحریم وضع نکند، آلمان یک میلیارد یورو از بودجه عمومی برای ساخت پایانه های واردات ال ان جی فراهم خواهد کرد.

 

این پیشنهاد پیش از مسمومیت ماه گذشته الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین مطرح شده بود. وی اکنون در آلمان در حال بهبود است. مسمومیت وی فشارها بر دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به منظور متوقف کردن پروژه انرژی نورد استریم ۲ را افزایش داد.

 

بر اساس گزارش رویترز، به نظر می رسد مردم آلمان در خصوص توقف این پروژه دچار دو دستگی شده اند. نتایج یک نظرسنجی نشان داد که ۵۴.۹ درصد از مردم آلمان مخالف متوقف کردن این پروژه هستند و به همین تعداد نظر منفی نسبت به دولت روسیه دارند.

برچسب هاآلمان ایالات متحده آمریکا روسیه نورد استریم

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان ایالات متحده آمریکا روسیه نورد استریم آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو خط لوله نورد استریم ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه متصل کردن لوله PVC به لوله اصلی آب (فیلم) نحوه تیز کردن چاقو توسط استاد ژاپنی (فیلم) 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • فرستاپن: پیشنهاد ۲۵۰ میلیون یورویی مرسدس هم راضی‌ام نمی‌کند!
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است