Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه در خصوص تلاش قدرت‌های خارجی برای ایجاد انقلاب‌های رنگی در آسیا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، دیپلمات ارشد چین در آستانه سفر به مسکو گفت: «اخیراً روابط میان چین و کشورهای همسایه در مسیر مثبت توسعه یافته است. در همین حال، بی‌ثباتی جهانی افزایش یافته و امنیت جهانی با چالش‌ها و تهدیدات جدید مواجه شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ یی در ادامه گفت: «سازمان‌های تروریستی جهانی و سه نیروی شیطان (تروریسم، افراط‌گرایی و جدایی‌طلبی) فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده‌اند».

وی هشدار داد: «برخی قدرت‌های خارجی از بسترهای مختلف برای مداخله در امور داخلی و حتی به راه انداختن موجی جدید از انقلاب‌های رنگی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر برای حفظ برتری تک‌قطبی، دروغ‌های مختلف سر هم می‌کنند و عامدانه روسیه و چین و دیگر کشورهای دارای توسعه سریع را بدنام کرده و فشارهای بی‌دلیلی را به آن‌ها وارد می‌کنند و حتی برخی کشورها را وادار به انتخاب هم‌پیمانان خود می‌کنند و به دنبال ایجاد جنگ سردی جدید هستند».

وزیر امور خارجه چین افزود: «چنین رفتارهایی حدود روابط بین‌المللی را زیرپا گذاشته، با منافع مشترک کشورهای مختلف در تضاد است. چنین اقداماتی توسط جامعه جهانی قابل پذیرش نیست و آثاری ننگین در تاریخ برجای می‌گذارند».

وی در پایان گفت: «روسیه، آسیای مرکزی و مغولستان همسایگان مهم شمال غربی چین هستند. چین توجه زیادی به اوضاع منطقه دارد و به طور صادقانه رفاه، توسعه و ثبات درازمدت تمام کشورهای منطقه را آرزومند است».

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اسپر روز گذشته (چهارشنبه) طی سخنرانی در اندیشکده «رَند» تأکید کرد: «امروز، در این عصر رقابت قدرت‌های بزرگ، وزارت دفاع (آمریکا)، چین و روسیه را بعنوان رقبای راهبردی مهم خود اولویت‌بندی می‌کند».

اسپر بدون در نظرگرفتن اقدامات واشنگتن در مداخله در مسائل داخلی هنگ کنگ و تایوان از اقدامات چین در دریای جنوب چین و شرق چین بعنوان اقداماتی در تضعیف نظم جهانی انتقاد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟

این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

راشا تودی در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این موضوع در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K