Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:26:27 GMT

اعمال دوباره محدودیت‌های قرنطینه در شمال شرق انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۰۴۳۳

اعمال دوباره محدودیت‌های قرنطینه در شمال شرق انگلیس

به گزارش ایرنا، «مت هنکاک» با ایراد سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که از امشب ساکنین مناطق نورثامبرلند، نورث تاینساید، نیوکاسل اپون تاین، گیت‌شد، ساندرلند و دورهام دوباره از تعامل با یکدیگر در مکان‌های خارج از خانه منع می‌شوند. همچنین تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مناطق تفریحی از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح روز بعد تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان افزود: ما نیز همچون سایر کشورهای سراسر جهان شاهد افزایش نگران کننده موارد ابتلا هستیم به طوریکه دیروز فقط ۳ هزار و ۹۹۱ نفر مبتلا ثبت شد. همچنین تعداد بیمارانی که این هفته در بیمارستان به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شدند برای اولین بار از ابتدای ماه ژوئیه به بالای ۱۰۰ نفر رسید. 

وزیر بهداشت انگلیس با بیان این مطالب تصریح کرد که جنگ با کرونا به پایان نرسیده است.

برخی رسانه‌های انگلیسی، پیشتر از بازگشت قرنطینه کامل در این کشور  خبر دادند، اما سخنگوی دفتر نخست وزیری امروز این مطلب را تکذیب کرد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که کیت تست‌های تشخیص کرونا در اوج نگرانی‌ها از موج جدید فراگیری این ویروس نایاب شده است.

وزیر بهداشت انگلیس چند روز پیش مردم کشورش را متهم کرده بود که بدون داشتن نشانه بیماری، اقدام به دادن تست کرونا می کنند. او همچنین به خانواده‌ها توصیه کرده که حتی اگر همکلاسی فرزندشان در مدرسه به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شد، تست کرونا انجام ندهند.

در همین حال مدیران مراکز درمانی انگلیس هشدار داده اند که ناتوانی دولت در  فراهم کردن تست ابتلا به ویروس کرونا، مانع از ادامه تلاش وزارت بهداشت برای ازسرگیری ارایه عادی خدمات می شود،  زیرا پزشکان و پرستاران به علت دسترسی نداشتن به تست، وادار به ترک مشاغل در بیمارستان ها ومراکز درمانی به منظور قرنطینه کردن خود می شوند.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان انگلیس، در صورت توجه نکردن فوری دولت به کمبود تجهیزات تست کرونا و عدم تلاش برای فراهم کردن آن، آسیب های گسترده ای به سامانه های خدمات درمانی بیمارستان ها به علت اوجگیری دوباره موارد ابتلا، وارد خواهد شد.

«کاترین هندرسون» رئیس کالج سلطنتی پزشکی انگلیس می‌گوید که بخش‌ اورژانس بیمارستان‌ها نمی‌تواند به عنوان مرکز تست کرونا مورد استفاده قرار گیرد. وی با اشاره به حضور افراد آسیب پذیر در این بخش افزود که مراجعه به این بخش، به امید انجام تست کرونا، سایر بیماران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

همزمان مدیران مراکز آموزشگاهی انگلیس هشدار داده‌اند که به دلیل کمبود کیت تست‌های تشخیص ویروس کرونا اوضاع مدارس دچار هرج و مرج شده است. آن‌ها در نامه‌ای خطاب به بوریس جانسون خواستار رسیدگی فوری دولت به این معضل شده‌اند.

نخست وزیر انگلیس دیروز اذعان کرد که این کشور فاقد ظرفیت‌های کافی برای انجام تست کروناست و افراد باید تنها زمانی به مراکز درمانی مراجعه کنند که دارای علائم حاد کرونایی باشند.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که به تازگی درباره اجرای طرح بزرگ و جاه طلبانه ۱۰ میلیون تست در روز برای شناسایی و ردگیری به موقع این ویروس وعده داده است.

او هفته گذشته به خبرنگاران گفت که دولت با تغییر راهبرد مهار کرونا قصد دارد از طریق شناسایی افرادی که نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها منفی است محدودیت‌ها قرنطینه را تعدیل داده و تحولی در مدیریت این بحران به ثبت برساند. 

جانسون در این باره اضافه کرد: تاکنون از فرآیند غربالگری برای شناسایی افرادی استفاده شده که نتیجه تست کرونا آنها مثبت بوده است. اما در آینده نزدیک قصد داریم تا افرادی را که به کرونا مبتلا نیستند شناسایی کرده و اجازه دهیم عادی رفتار کنند؛ با علم به اینکه آن‌ها قرار نیست کسی را آلوده کنند.

نخست وزیر انگلیس برای اجرای طرح جدید دولت، به فناوری جدیدی موسوم به «لمپ» دل‌خوش کرده که می‌تواند بدون نیاز به گذراندن فرآیندهای طولانی، نتیجه آزمایش کرونا را از طریق بررسی بزاق دهان بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه ارائه کند.

او برای روزانه ۱۰میلیون آزمایش کرونا وعده داده  و گفته که به این ترتیب افراد بیشتری قادر هستند بدون نیاز به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به روال عادی زندگی بازگردند.

منتقدان، طرح او را دست انداخته و از آن به عنوان «شق‌المقر» جانسون یاد می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون در انگلیس ۳۷۸ هزار و ۲۱۹ تن به این بیماری دچار شده اند که از این شمار، بیش از ۴۱ هزار و ۶۸۴ تن به کام مرگ رفته اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه انگلستان ویروس کرونا قرنطینه انگلستان اخبار کنکور ویروس کرونا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش

بنا بر اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم،  با توجه به اجرای عملیات عمرانی در محدوده تقاطع باغیک_تفرش و جاده قدیم سلفچگان _ساوه، تا پایان خردادماه امسال، در این تقاطع محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

 از رانندگان محترمی که از محل اجرای طرح تردد می‌نمایند، درخواست می‌شود ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی، تعامل لازم با مجریان پروژه را لحاظ فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت