Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:55:59 GMT

حزب‌الله عامل عدم تشکیل دولت لبنان را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۵۴۹

حزب‌الله عامل عدم تشکیل دولت لبنان را معرفی کرد

فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان دولت آمریکا را مسئول برهم زدن تلاش‌های صورت گرفته برای تشکیل دولت در این کشور دانست.

به گزارش مشرق، فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (پنجشنبه)، تأکید کرد اینکه طرفی بخواهد به جای این فراکسیون نماینده‌های آن را انتخاب کند را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، این فراکسیون در این خصوص گفت: «تلاش برخی‌ها برای قدرت گرفتن از خارج آن هم برای تشکیل یک دولت با وزرای جعلی تلاشی است که هدف آن خشکاندن ابتکار فرانسه است».

بیشتر بخوانید: سعدالحریری برنامه آمریکا را در لبنان اجرا می‌کند

در ادامه این بیانیه آمده است: «اینکه کسی بخواهد به جای ما وزرای نماینده ما در دولت را انتخاب کند یا چنانچه کسی بخواهد در انتخاب وزارتخانه‌ها به‌خصوص وزارت دارایی بر تشکیلاتی که وابسته به ماست، ممنوعیتی اعمال کند، ما قاطعانه این را رد می‌کنیم».

فراکسیون الوفاء در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ابتکار فرانسه، گفت: «دولت آمریکا که برای از بین بردن ثبات لبنان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، مسئول از برهم زدن [تلاش‌های صورت گرفته برای] تشکیل دولت است».

الوفاء ادامه داد: «تعجب می‌کنیم از برخی کسانی که در سایه دولت تشکیل می‌دهند و نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه را از رایزنی‌ با فراکسیون‌ها، ایجاد مکانیزم‌های جدید و اخلال در توازن دولت از راه گرفتن وزارت‌خانه از گروه‌ها، منع می‌کنند».

بیشتر بخوانید: واکنش فرانسه به عدم تشکیل دولت جدید لبنان: متأسفیم

این فراکسیون در ارتباط با توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: «توافق ذلتی را که بر خلاف خواست مردم امارات و بحرین بر این دو کشور تحمیل شد، محکوم می‌کنیم زیرا [این توافق] سند خیانت به آرمان فلسطین و مردم این کشور است».

این فراکسیون در ادمه با اشاره به بحران به وجود آمده در پی شیوع ویرو  کرونا گفت: «برای حفاظت از زندانیان در برابر شیوع ویروس کرونا، می‌خواهیم اقداماتی اتخاذ شود که تعداد زندانیان در زندان‌ها کاسته شود و بی‌گناهان آزاد شوند».

تمام این تحولات پس از روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) یا روز انفجار مهیب در منطقه بندرگاه بیروت در این کشور رخ می‌دهد. این انفجار عظیم که به کشته شدن بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰  منجر شد، استعفای دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین لبنان را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اتهام‌زنی مجدد واشنگتن به حزب‌الله

پس از استعفای حسان دیاب  «مصطفی ادیب» با رأی اکثریب پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که پیشتر برای مداخله در امور لبنان به بیروت سفر کرده بود،‌ برای تشکیل دولت در این کشور ضرب‌الاجل تعیین کرد. روز گذشته مهلت ۱۵ روزه ماکرون به سیاستمداران لبنانی مبنی بر تشکیل دولت متناسب با شرایط فعلی لبنان بدون حتی ارائه اسامی وزیران پیشنهادی به پایان رسید و در واکنش به این رویداد، کاخ ریاست جمهور فرانسه (الیزه) از این بابت ابراز تأسف کرد.

دوگانه شیعی (حزب‌الله و امل) پیشتر شرط گذاشته بودند که اگر «مصطفی ادیب»‌ مأمور تشکیل کابینه این دو حزب‌ را از وزارت دارایی محروم کند، در دولت جدید مشارکت نخواهند کرد. 

شبکه «ال.بی.سی.آی» امروز در خصوص تشکیل دولت در لبنان خبر داد که پاریس در تحمیل خواسته خود بر دو گانه شیعی شکست خورده و درخواست دو حزب‌ یاشده در ارتباط اعطای وزارت امور دارایی به آنها را پذیرفته است 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین وزارت دارایی حسان دیاب فرانسه فلسطین پاریس پارلمان لبنان مصطفی ادیب امارات حزب الله لبنان لبنان رژیم صهیونیستی امانوئل ماکرون دولت ماکرون دولت آمریکا بحرین تشکیل دولت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود