Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس دیوان عالی کشور گفت: نظر پزشکی قانونی به عنوان یک کارشناس خبره مورد توجه قضات است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین احمد مرتضوی مقدم در جمع مدیران پزشکی قانونی گفت: کار پزشکی قانونی با روح و روان افراد سر وکار دارد و از مشاغل سختی است که موجب فرسایش می‌شود بنابراین خدمت در این عرصه نیاز به توفیق و اخلاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظر پزشکی قانونی به عنوان یک کارشناس خبره مورد توجه قضات است و اگر در این مرحله دقت نظر کافی برای اعلام نظر وجود نداشته باشد رأی نهایی نیز درست نخواهد بود.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به خصوصیات مدیران در نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن تقوای دینی از اولین این خصوصیات است. تقوای دینی به این معنی که فرد از گناه، تعدی و ظلم برای کسب رضایت الهی بپرهیزد. امیرالمومنین (ع) در نامه خود به مالک، ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی، به ایثار و به کارگیری نهایت توان در راه انجام وظایف و تبعیت از اوامر الهی فرا می‌خواند.

وی ادامه داد:خصوصیت دیگر، حق مداری است. دادن حق به حقدار بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد و اینکه از نزدیکان باشد یا بیگانه، البته در این راه مشکلاتی هم خواهی داشت لذا حضرت برای توفیق در این مسیر توصیه به صبر و حسابگری و آینده نگری می‌کنند.

رییس دیوان عالی کشور افزود:مسئولیت پذیری ازدیگر ویژگی‌های مدیران در نظام اسلامی است. هر مسئولی تکلیف دارد تا تمام توانش را برای به نتیجه رساندن آنچه بر عهده دارد به کار بگیرد.

بیشتر بخوانید: بازدید از پیش اعلام نشده رییس دیوان عالی کشور از محاکم رشت

وی در ادامه به ویژگی‌های مدیران مسئولیت پذیر اشاره و خاطرنشان کرد: تکریم مردم و ارباب رجوع، پاسخگویی صحیح و راهنمایی درست مردم و تسریع در ا نجام امور مردم از جمله ویژگی‌های مدیران و مسئولان مسئولیت پذیر در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با تأکید بر جلوگیری از خرج تراشی برای مردم، آن را از دیگر ویژگی‌های مدیران مسئولیت پذیر برشمرد و افزود: ارائه خدمات به مردم و پاسخگویی به درخواست‌های آنان باید به نحوی باشد که مانع خرج تراشی برای آنان شود چرا که طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در مواردی برای مردم هزینه‌های گزافی به همراه دارد پس با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل نکنید.

وی تسهیل کار مردم و سخت نگرفتن بر آنان تا آنجا که مقررات اجازه می‌دهد و نیز توجه و ارزش قایل شدن برای وقت مردم را از دیگر ویژگی‌های مدیران مسئولیت پذیر دانست و تصریح کرد: متاسفانه در برخی ادارات برای وقت مردم ارزش قایل نمی‌شوند و ساعت‌ها مردم در راهرو‌ها معطل می‌مانند در حالی که در نظام اسلامی باید به وقت مردم اهمیت بدهیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت پاسخ ارباب رجوع را بدهیم.

رییس دیوان عالی کشور همچنین به نتایج رعایت این امور اشاره و خاطرنشان کرد: انسان مسئولیت پذیر موجب تحکیم نظام می‌شود و اهل تفاهم و هم افزایی است بنابراین مدیر مسئولیت پذیر برای پیشبرد بهتر امور و اقدام مثبت برای کشور حاضر به تفاهم و گذشت است.

وی جلوگیری از اسراف و تبذیر، پرهیز از استفاده غیرمجاز از امکانات بیت‌المال، جلوگیری از زیاده طلبی و خواسته‌های نابجا و ... را از دیگر ویژگی‌های مدیران مسئولیت پذیر عنوان کرد و خواستار توجه به این ویژگی‌ها در عرصه‌های مدیریتی برای ارائه بهتر خدمات و استفاده بهینه از امکانات موجود شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیوان عالی کشور پزشکی قانونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیوان عالی کشور پزشکی قانونی رییس دیوان عالی کشور نظام اسلامی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است