Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم که امروز برای بازدید سرزده از محاکم قضایی به رشت سفر کرده است، درباره پرونده محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، در خصوص قتل میترا استاد گفت: این پرونده از ابتدا یک پرونده عادی بود و مهم نبود، اما تمرکز و توجه افکار عمومی به آن باعث شد بر سر زبان‌ها بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمدی و غیر عمدی بودن قتل در پرونده محل اختلاف بین شعب دیوان عالی با دادگاه تجدیدنظر بود که در نهایت دیوان عالی کشور رای لازم در خصوص تایید عمدی بودن قتل خانم میترا استاد را صادر کرد.

مرتضوی مقدم افزود: اولیاء دم میترا استاد شکایتی نداشتند و به همین دلیل قصاص در این پرونده منتفی شده بود و ما در خصوص قصاص قرار نبود اظهارنظر کنیم اما هر پرونده قتل عمدی، یک جنبه عمومی هم دارد که در راستای متنبه شدن مقتول و جلوگیری از تجری وی از سوی دستگاه قضا اعمال می‌شود و بالاخره هیات عمومی دیوان عالی کشور آن را تعیین تکلیف کرد و مشخص شد که این قتل عمدی است و رای دادگاهی که مجازات تعیین کرده بود، در هیات عمومی دیوان عالی کشور تایید شد.

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده روح‌الله زم نیز گفت: در دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، برای وی حکم اعدام صادر شد اما رای این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که در حال بررسی و اعلام نظر است.

وی با بیان اینکه در صورت تایید حکم دادگاه در شعب دیوان عالی کشور، این حکم لازم‌الاجرا خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر رای صادر شده برای روح‌الله زم در شعب دیوان عالی کشور در حال بررسی است و نتیجه قطعی از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام و رسانه‌ای می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است