Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@07:49:28 GMT

هشدار درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۰۷۵

به گزارش جام نیوز، دکتر هانس کلوگه، مسئول بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت گفت: «شرایط بسیار جدی‌ای را پیش رو داریم.»

 

هفته گذشته شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در طول یک هفته در اروپا به رقم ۳۰۰ هزار نفر رسید. این در حالی است که در اواخر بهار و در زمان اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در اروپا این رقم ۲۶۴ هزار و ۶۷۵ مورد ابتلا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیش از نیمی از کشورهای اروپایی طی دو هفته گذشته افزایش بیش از ۱۰ درصدی موارد ابتلا را ثبت کرده‌اند. از این تعداد، هفت کشور شمار موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا را دو برابر بیش از هفته‌های پیش از آن گزارش کرده‌اند.

 

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون در اروپا ۴ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۱۴ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده و از این تعداد نیز ۲۲۶ هزار و ۵۲۴ نفر جان باخته‌اند. از سوی دیگر این بیماری تاثیرات زیادی روی سلامت روان، اقتصاد، معیشت و جامعه گذاشته است.

 

سازمان جهانی بهداشت همچنین انسجام منطقه‌ای در تلاش‌ها برای مقابله با کووید-۱۹ و یک بسیج جمعی مضاعف از سوی تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار شد.

 

این سازمان همچنین درباره خستگی ناشی از مقابله با بیماری کووید هشدار دارد و گفت که این خستگی در کشورهای سراسر اروپا گزارش می‌شود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است