Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۴ نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم روز پنجشنبه در سفر یک‌روزه خود به شهر جهانی انگور، از نزدیک با استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی این شهرستان بازدید کردند و در نشست هم‌اندیشی موانع، مشکلات و مطالبات این حوزه را بررسی و مورد پیگیری قرار دادند.

بازدید از باغ نمونه انگور کشوری «زمرد» که به صورت داربستی اجرا شده، نخستین طرحی بود که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از آن بازدید کردند، این باغ نمونه توریستی و هدف گردشگری که توسط «علی غفاری» اجرا شده است، قادر به تولید ۱۱۷ تُن انگور در هر هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین از باغ‌های سنتی انگور درّه جوزان که در نظام تولید انگور آن در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت رسیده است و همچنین روش سنتی خشک کردن سبزه در این منطقه بازدید کردند.

بازدید از باغ‌های گردوی شهر زنگنه و بخش زند، بازدید از یک واحد فرآوری کشمش و سبزه پاک‌کنی، بازدید از سد کلان ملایر و طرح‌های آبخیزداری بالادست این سد و همچنین بازدید از بازار مبلمان منبت ملایر از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه معاونان وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وزیر نیرو بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی که بانی برگزاری این سفر بود، جایگاه این شهرستان را در بخش کشاورزی استان ویژه دانست و افزود: این سفر به منظور بررسی موانع، مشکلات و نیازمندی‌های کشاورزان و حوزه بخش کشاورزی این شهرستان و استان است که توسط کمیسیون کشاورزی مجلس کلید خورده است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: این نخستین سفر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان‌های کشور است که مقرر شد اعضای این کمیسیون از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات بخش کشاورزی قرار گیرند و به صورت برنامه‌ریزی شده در هر استانی حضور پیدا کنند.

وی اجرای طرح فَراز، کمک به اجرای سیستم آبیاری نوین، تنفس در تسهیلات ارایه شده به کشاورزان در طرح فَراز، یکپارچه‌سازی اراضی و حل مشکل قیمت کشمش را از جمله مشکلات موجود مطرح شده در این حوزه عنوان کرد و خواستار رفع این موارد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در زینه پودر کربنات پتاسیم و روغن سبزه در سال‌های گذشته مشکلات زیادی گریبان‌گیر باغداران بود که با پیگیری‌های فراوان این مشکل رفع شد و حدود ۲ سال است که این نهاده به وفور در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی همچون کربنات پتاسیم را یک مشکل عمده در این زمینه برشمرد و ادامه داد: از منابع، ظرفیت و امکاناتی که در حوزه آب و خاک این شهرستان وجود دارد، باید به نحو مطلوبی برای توسعه اقتصادی کشاورزی و کمک به کشاورزان استفاده کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز به اجرای طرح سرشاخه‌کاری گردو در این استان اشاره کرد و گفت: همدان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای سرشاخه‌کاری گردو است که سال گذشته ۷۰ هزار پیوندک باید صورت می‌گرفت که بیش از ۱۲۳ هزار پیوندک انجام شد.

منصور رضوانی‌جلال با بیان اینکه سرشاخه‌کاری گردو و اجرای طرح فَراز در سند سه ساله راهبردی توسعه استان و اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است بیان کرد: برای نخستین بار در کشور زنجیره تولید نهاد گواهی شده گردو در این استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۶۰ هزار نهال گردوی گواهی شده در این استان تولید و در سطح کشور توزیع شد.

رضوانی‌جلال افزود: ملایر یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح فَراز است که به عنوان اولویت سند راهبردی توسعه و برنامه عملیاتی نیازمند توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به اجرای این طرح است.

برداشتن تعهد ارزی از محصولات کشاورزی به‌ویژه کشمش از دیگر درخواست‌های مهمی بود که «خسرو حاتمی» یکی از کارخانه‌داران فرآوری کشمش خواستار رفع هر چه سریعتر این مشکل و کمک به صادرات کشمش شد که بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است. 

در پایان این بازدیدها، نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی راهکارهای رفع موانع و مشکلات و رسیدگی به مطالبات و نیازمندی‌های کشاورزان در بخش‌های مختلف و همچنین حوزه آب و منابع آبی، آبخیزداری و محیط زیست در فرمانداری ویژه ملایر برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران همدان ملایر اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران همدان ملایر اراضی کشاورزی مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران همدان ملایر اراضی کشاورزی اخبار کنکور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس جهاد کشاورزی بازدید کردند بخش کشاورزی اجرای طرح طرح ف راز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق