Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:58:46 GMT

پخت 72 دیگ آش به مناسبت 7 صفر در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۶۲۶

پخت 72 دیگ آش به مناسبت 7 صفر در گلستان

علی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مراسم پخت ۷۲ دیگ آش در استادیوم آزادی گرگان با همکاری ۷۲ هیئت مذهبی در روز هفتم صفر انجام می‌شود این مراسم هر ساله به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ایام شهادت حضرت رقیه (س) در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعتقادات دینی و معنوی مردم دارالمومنین گرگان تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی همواره در برپایی و اقامه عزای حسینی به شایستگی پای کار هستند و امسال نیز ۷۲ هیئت مذهبی برای پخت آش با آماده کردن ملزومات موردنیاز اعلام آمادگی کردند و قرار است آش پس از پخت در سطح محلات نیازمند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان از فعالیت یک‌هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های سوگواری و عزاداری سیدالشهدا (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی استان گلستان در حال برگزاری است.

اسدی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در کمک‌های مومنانه پیشگام هستند از مشارکت در تهیه و تامین بسته‌های معیشتی برای نیازمندان خبر داد و گفت: برنامه‌های عزاداری محرم و صفر توسط هیئت‌های مذهبی در استان انجام می‌شود تا خیمه عزای حسینی در دارالمومنین گرگان و استان گلستان برافراشته باشد.

وی با بیان اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگهداشته است، ابراز کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا سبب نشد تا ترویج مکتب حسینی متوقف شود، در همه برنامه‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی با توجه به محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های خوبی را تا این لحظه اجرا کردند، گفت: روحانیون، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن عزاداری سیدالشهدا (ع) عظمت این مکتب را با شور و شعور حسینی به نمایش گذاشتند که در خور تحسین است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: پخت 72 دیگ آش هفتم صفر شهادت امام حسن مجتبی ع محرم علی اسدی هیئت های مذهبی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان