Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@18:47:51 GMT

حزب‌الله: واشنگتن مسئول عدم تشکیل دولت ادیب است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۶۵۷

حزب‌الله: واشنگتن مسئول عدم تشکیل دولت ادیب است

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (پنجشنبه)، تأکید کرد اینکه طرفی بخواهد به جای این فراکسیون نماینده‌های آن را انتخاب کند را رد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، این فراکسیون در این خصوص گفت: «تلاش برخی‌ها برای قدرت گرفتن از خارج آن هم برای تشکیل یک دولت با وزرای جعلی تلاشی است که هدف آن خشکاندن ابتکار فرانسه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بیانیه آمده است: «اینکه کسی بخواهد به جای ما وزرای نماینده ما در دولت را انتخاب کند یا چنانچه کسی بخواهد در انتخاب وزارتخانه‌ها به‌خصوص وزارت دارایی بر تشکیلاتی که وابسته به ماست، ممنوعیتی اعمال کند، ما قاطعانه این را رد می‌کنیم».

فراکسیون الوفاء در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ابتکار فرانسه، گفت: «دولت آمریکا که برای از بین بردن ثبات لبنان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، مسئول از برهم زدن [تلاش‌های صورت گرفته برای]تشکیل دولت است».

الوفاء ادامه داد: «تعجب می‌کنیم از برخی کسانی که در سایه دولت تشکیل می‌دهند و نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه را از رایزنی با فراکسیون‌ها، ایجاد مکانیزم‌های جدید و اخلال در توازن دولت از راه گرفتن وزارت‌خانه از گروه‌ها، منع می‌کنند».

این فراکسیون در ارتباط با توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: «توافق ذلتی را که بر خلاف خواست مردم امارات و بحرین بر این دو کشور تحمیل شد، محکوم می‌کنیم، زیرا [این توافق]سند خیانت به آرمان فلسطین و مردم این کشور است».

این فراکسیون در ادمه با اشاره به بحران به وجود آمده در پی شیوع ویرو کرونا گفت: «برای حفاظت از زندانیان در برابر شیوع ویروس کرونا، می‌خواهیم اقداماتی اتخاذ شود که تعداد زندانیان در زندان‌ها کاسته شود و بی‌گناهان آزاد شوند».

تمام این تحولات پس از روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) یا روز انفجار مهیب در منطقه بندرگاه بیروت در این کشور رخ می‌دهد. این انفجار عظیم که به کشته شدن بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ منجر شد، استعفای دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین لبنان را به همراه داشت.

پس از استعفای حسان دیاب «مصطفی ادیب» با رأی اکثریب پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که پیشتر برای مداخله در امور لبنان به بیروت سفر کرده بود، برای تشکیل دولت در این کشور ضرب‌الاجل تعیین کرد. روز گذشته مهلت ۱۵ روزه ماکرون به سیاستمداران لبنانی مبنی بر تشکیل دولت متناسب با شرایط فعلی لبنان بدون حتی ارائه اسامی وزیران پیشنهادی به پایان رسید و در واکنش به این رویداد، کاخ ریاست جمهور فرانسه (الیزه) از این بابت ابراز تأسف کرد.

دوگانه شیعی (حزب‌الله و امل) پیشتر شرط گذاشته بودند که اگر «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه این دو حزب را از وزارت دارایی محروم کند، در دولت جدید مشارکت نخواهند کرد.

شبکه «ال. بی. سی. آی» امروز در خصوص تشکیل دولت در لبنان خبر داد که پاریس در تحمیل خواسته خود بر دو گانه شیعی شکست خورده و درخواست دو حزب یاشده در ارتباط اعطای وزارت امور دارایی به آن‌ها را پذیرفته است

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین حزب الله لبنان تشکیل دولت مصطفی ادیب حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است