Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، بسیاری از مردمی که در خیابان و کوچه می بینیم فقط به این دلیل از خانه های خود خارج می شوند که واقعا مجبور هستند. بسیاری از مردم نیز برای حضور در محل کار خود چاره ای جز حضور در اجتماع ندارند.

اکنون بحرانی در سراسر جهان به وجود آمده است. قرنطینه اجباری برای بسیاری از مردمان جهان وارد مرحله حادی شده است چرا که آنها را به سمت سوی مشکلات روحی می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینباره بهاره اسدزاده روان شناس در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: در مقاله ای پژوهشی که درباره تاثیرات خانه نشینی تنظیم کرده ام به این اشاره کرده ام که افسردگی و اندوه یکی از تاثیرات منفی قرنطینه است. در این میان وضعیت برای افرادی که پیش از این هم پیش زمینه افسردگی داشته اند حادتر و بدتر است.

اسدزاده گفت: افسردگی و اندوه برای کسانی که به مدت طولانی خانه نشین می شوند محتمل است. تصور کنید فردی از تمامی علائق اجتماعی خود محروم شود، از ورزش و هنر و سایر فعالیت هایی که علاقه اش بود.

این روان شناس با بیان اینکه آسیب پذیری در میان سالمندان و کودکان بیشتر دیده می شود بیان داشت: البته خانه نشینی به این معنا نیست که فرد لزوما دچار افسردگی می شود اما اگر پیش زمینه فعالی برای افسرده شدن داشته باشد می تواند به نحوی از آن عبور کند و این مرحله قرنطینه ای را پشت سر بگذارد.

اسدزاده تاکید کرد: حتی در محیط بسته خانه هم می توان با انجام دادن کارهایی افسردگی را دور کرد. مطالعه، فعالیت های هنری، تماس تصویری و کلامی با نزدیکان، تماشای فیلم های مورد علاقه، برنامه ریزی برای آینده. اما من یک پیشنهاد دیگر برای افراد علاقه مند به نوشتن هم دارم. نوشتن تاثیر زیادی بر روی روح و روان انسان دارد و حتی در اینباره کتاب های زیادی هم نوشته شده. یک فرد می تواند با نوشتن بخشی از تالمات روحی خود را تخلیه کند. این نوشته ها می تواند چه در قالب خاطره باشد، چه در قالب داستان، شعر و سایر مطالب.

این روان شناس یادآور شد: اگر بسیاری از مردم از تاثیرات نوشتن آگاه بودند صبح تا شام می نوشتند. صد البته نوشتن با روحیات و خلقیات بسیاری از مردم یکی نیست اما به هر حال توصیه من برای افرادی که در معرض آسیب دیدگی روحی قرار دارند این است که ذهن خود را از طریق انگشتان بر روی کاغذ بیاورند.

این روان شناس ادامه داد: بسیاری از جمعیت مردمی که قرنطینه شده اند به اینترنت دسترسی ندارند و حضور در دوره های آنلاین برای آنها امکان پذیر نیست اما اگر قدرت کلام و نحوه درست صحبت کردن وجود داشته باشد خلاء ناشی از ماندن در خانه را می توان با هم صحبتی های صمیمانه از بین برد.

وی در پایان گفت: نباید فراموش کنیم که همه چیز موقتی است. هرگونه بدبینی و احساس بد باید از بین برود و باید بدانیم ما بالاخره روزی از این وضعیت خارج می شویم پس چه بهتر که این دوران را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذاریم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روان شناس قرنطینه کرونا روان شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است