Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ ظاهر پورمجاهد شامگاه پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و شورای معاونان وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر افزود: چنانچه این اعتبار ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیاید، بدون شک تحرک‌دهنده اشتغال و تولید است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تعادل‌بخشی و بهره‌وری آب می‌توانیم گسترش کشت گلخانه‌ای را داشته باشیم، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بیان کرد: دانش‌آموختگانی که گلخانه احداث کردند، همچنان از یارانه این طرح بی‌بهره‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: از ۱۴۰ هکتار کشت گلخانه در دست اجرای استان توسط جوانان و دانش‌آموختگان، با وجود اینکه وثیقه آنها در بانک کارشناسی شده، چون یارانه ابلاغ نشد، اکثر آنها مایل به دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد در مناطق کمتر برخوردار و ۱۴ درصد در مناطق برخوردار نیستند.

پورمجاهد ادامه داد: با وجود پیگیری‌های انجام شده یارانه ابلاغ نشده و با توجه به تورمی که در ۶ ماهه نخست امسال داشتیم، این مشکل طرح را از توجیه می‌اندازد. 

وی همچنین به اجرایی شدن طرح کاداستر تاکید کرد: مطابق قانون تا پایان سال ۹۸ می‌توانستیم سند دفترچه‌ای به بانک‌ها و مراجع قانونی ارایه دهیم که عملا این قانون لغو شده و سرمایه‌گذارانی که طرح و زمین به آنها معرفی می‌شود در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: در حوزه جهش تولید ۶۳ طرح با ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در برنامه استان داریم و بخش عمده‌ای تا پایان امسال باید به بهره‌برداری برسد که نیاز است برای تحقق این هدف و پیش بردن طرح کاداستر، این قانون تا پایان امسال با حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس اصلاح و به نتیجه نهایی برسد.

پورمجاهد در حوزه آبیاری تحت فشار و مخالفت سازمان برنامه و بودجه برای ارایه یارانه به کشاورزان پیشگام در اجرای این طرح تاکید کرد: آبیاری تحت فشار این کشاورزان که اکثر آنها مزرعه و کشت‌های الگویی است، فرسوده شده و ضرر کرده‌اند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی طرح و برنامه مشخصی ارایه دهد تا کشاورزان بتوانند دوباره از این تسهیلات یارانه‌ای استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خواستار تخصیص منابع آب طرح‌های استان همدان از سال ۹۸ شد و ادامه داد: ساختار نیروی انسانی در سازمان جهاد کشاورزی ضعیف است و استان همدان در این زمینه رنج می‌برد.

پورمجاهد آمادگی استان همدان را در انجام کار کارشناسی در کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد و گفت: در یکی از شهرک‌های صنعتی ملایر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فرآوری معدن در دست اجرا است و بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالانه برای این استان در نظر گرفته‌ایم.

وی با قدردانی از فرماندار ویژه ملایر به عنوان فرماندار نمونه کشوری، جایگاه کشاورزی این شهرستان را در سطح استان ویژه دانست و افزود: به واسطه تعامل خوبی که استاندار همدان بین ارکان اجرایی، قضایی و مجلس و سایر مجموعه‌ها و تشکل‌های غیر دولتی ایجاد کرده، اقدامات ارزشمندی در این استان انجام شده است.

پورمجاهد یادآور شد: تمام همّ و غم مدیران اجرایی این استان کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری است و از هرگونه حاشیه‌ها به دور هستیم.

پیش‌بینی یک‌هزار هکتار زراعت چوب در استان همدان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: اجرای یک‌هزار هکتار زراعت چوب امسال در استان همدان پیش‌بینی شده است که از این میزان ۵۰۰ هکتار در شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

مسعود منصور با بیان اینکه جهش خوبی در زراعت چوب خواهیم داشت افزود: تنها نهالستان استان همدان در ملایر است که یک میلیون اصله نهال در این نهالستان تولید می‌شود و امسال باید این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری مورد درخواست نمایندگان مجلس ادامه داد: از ۸۰۰ هزار هکتار حوزه آبخیز استان همدان، ۳۰۰ هزار هکتار آن اجرا شده و امسال نیز تعهد می‌کنیم که حوزه آبخیز بالادست سد کلان ملایر اجرا شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: با توجه به اختصاص ۱۵ درصد از اعتبارات استان در این حوزه به شهرستان ملایر، قول می‌دهیم این اعتبار امسال ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

منصور همچنین به اتمام طرح کاداستر ملایر اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۶۸۰ گونه گیاهی در این استان وجود دارد که ۱۱۵ مورد از این گونه‌ها دارویی است.

ردیف ملی اتحادیه‌های تعاونی تولید اختصاص یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز با اشاره به فعالیت ۷۰ تعاونی تولید از گروه تولید در این استان بیان کرد: این تعاونی‌ها ردیف ملی داشتند که در سطح ملی و ردیف‌های استانی حذف شد و با حمایت مجلس باید این ردیف ملی دوباره اختصاص یابد.

محمدعلی طهماسبی افزود: تک‌تک موارد و درخواست‌هایی که در این نشست مطرح شد را پیگیری و در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح می‌کنیم تا به نتیجه نهایی برسد.

وی به اجرای طرح سرشاخه‌کاری گردو، طرح فراز و دیگر طرح‌های کشاورزی در استان همدان و پیشرو بودن این استان اشاره و تاکید کرد: خواستار افزایش اعتبارات در این حوزه‌ها با اولویت استان همدان هستیم.

طهماسبی ادامه داد: مشکلاتی همچون طرح تنفس تسهیلات کشاورزان، مسایل بازرگانی، تعلیق کارت‌بازرگانی و سایر موارد را پیگیری و در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح می‌کنیم که با کمک و حمایت این کمیسیون، دغدغه تجار و کشاورزان در این زمینه رفع خواهد شد.

بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان همدان مستعد ایجاد شهرک کشاورزی

به گزارش ایرنا؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور نیز همدان را یکی از استان‌های پیشرو در تعداد شهرک‌های گلخانه‌ای، دام و طیور و میزان بهره‌وری از این شهرک‌ها دانست و گفت: حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان استعداد ایجاد شهرک‌های کشاورزی را دارند و تاکنون موفق به اجرای ۱۶ شهرک شده است.

علی‌اشرف منصوری ادامه داد: از این میزان تاکنون ۲۰۰ هکتار از این شهرک‌ها واگذار شده و در حال ساخت و بهره‌برداری هستند و نیمی از اراضی در چرخه تولید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از منابع شهرک‌های کشاورزی و منابع ملی برای شهرک‌های کشاورزی استان هزینه شده و امیدواریم بتوانیم از منابع ملی و استانی به ویژه به شهرستان ملایر کمک ویژه‌ای داشته باشیم.

منصوری به فعالیت و یا در دست اجرا بودن چهار شهرک کشاورزی در ملایر اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌ها برای واگذاری به متقاضیان در این شهرستان مهیا است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران همدان ملایر استانداری همدان اراضی کشاورزی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران همدان ملایر استانداری همدان اراضی کشاورزی اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران همدان ملایر استانداری همدان اراضی کشاورزی اعتبارات اخبار کنکور کمیسیون کشاورزی مجلس شهرک های کشاورزی شهرستان ملایر میلیارد تومان سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان همدان هزار هکتار شهرک ها یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد

مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور (یادبود زنده‌یاد محمدامین روستایی) که از ششم اردیبهشت در استان همدان و به میزبانی شهرستان ملایر آغاز به کار کرده بود ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید.

این پیکار‌ها با حضور ۲۳۰ بوکسور از استان‌های مختلف و در سالن الغدیر ملایر برگزار شد و در نهایت تیم استان همدان با ۲ نشان طلا، ۲ نقره، ۲ برنز و ۲۹ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و جام را در خانه نگاه داشت.

لرستان با ۳ نشان طلا و ۲۶ امتیاز، نایب قهرمان شد و تهران با ۶ نشان نقره و ۲۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

همچنین آذربایجان‌شرقی به‌عنوان تیم اخلاق انتخاب شد و کاپ تکنیک به محمدصالح مصباحی بوکسور وزن ۷۰ کیلوگرم تیم لرستان رسید.

کاپ قدرت نیز به ماهان ساجدی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم مازندران تعلق گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد