Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-شهر‌های ارزان جهان بر اساس هزینه‌های پایین زندگی انتخاب می‌شوند البته ارزان بودن هزینه‌ها در این شهر‌ها به معنای زندگی راحت برای ساکنین این مناطق نیست.

خبرگزاری میزان _ خبر آنلاین نوشت: همان طور که قاره آسیا گران‌ترین شهر‌های دنیا را به خود اختصاص داده است که بیشترین تعداد ثروتمندان در آن‌ها زندگی می‌کنند همزمان ارزان‌ترین شهر‌های دنیا را نیز به خود اختصاص داده است که در این بین بیشترین تعداد این شهر‌ها در کشور هند واقع شده است به گونه‌ای که سه شهر چنای، بنگلور و دهلی نو به ترتیب در جایگاه‌های ۸، ۹ و ۱۰ ارزان‌ترین شهر‌های دنیا قرار گرفته اند جالب اینجاست که هیچ یک از شهر‌های هند در فهرست گران‌ترین شهر‌های دنیا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، اما در جایگاه هفتم شهر لوساکا که پایتخت کشور زامبیا است قرار گرفته است؛ کشور زامبیا در مرکز متمایل به جنوب آفریقا واقع شده است و پایتخت آن شهر لوساکا است. جایگاه این شهر از سال گذشته تاکنون ۱۳ پله پایین آمده است و اکنون به رتبه هفتم رسیده است.

ششمین شهر ارزان قیمت دنیا در کشور ونزوئلا واقع شده است؛ پایتخت این کشور که کاراکاس نام دارد از سال گذشته تاکنون با صعود پنج مرحله‌ای اکنون به جایگاه ششم ارزان‌ترین شهر‌های دنیا دست یافته است.

پنجمین شهر ارزان قیمت دنیا شهر کراچی پاکستان است که این شهر در ناحیه جنوب شرقی پاکستان بر کرانه اقیانوس هند واقع شده و در شمال غربی دلتای سند قرار گرفته‌است. این شهر با جمعیت ۱۵ میلیون نفری از سال گذشته ۲ مرتبه جایگاهش نزول کرده است و اکنون در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

در جایگاه چهارم این فهرست بوئنوس آیرس قرار گرفته است، شهری که پایتخت کشور آرژانتین است و بزرگترین شهر و بندر آرژانتین محسوب می‌شود. این شهر که در سال گذشته در جایگاه هشتم قرار داشته است امسال تا جایگاه چهارم پایین آمده است.

جایگاه دوم و سوم به ترتیب به شهر‌های تاشکند پاکستان و آلماتی قزاقستان اختصاص یافته است جایگاه این دو شهر از سال گذشته تاکنون یک پله پایین آمده است.

سرانجام در حال حاضر شهر دمشق، پایتخت سوریه، در جایگاه ارزان‌ترین شهر دنیا قرار دارد و رتبه آن از سال گذشته تاکنون یک مرتبه پایین آمده است. این شهر پس از حلب دومین شهر پرجمعیت سوریه است.

بیشتر بخوانید: خرج زندگی در ارزانترین و گرانترین شهر‌های دنیا

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: شهر ارزان جهان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهر ارزان جهان سال گذشته تاکنون ترین شهر های دنیا ارزان ترین شهر پایین آمده شهر ارزان واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اِشویانتک همچنان بهترین تنیسور زن جهان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، انجمن تنیس حرفه‌ای زنان جهان (WTA) امروز (دوشنبه) تازه‌ترین رنکینگ خود را منتشر کرد که در آن رده اول همچنان در اختیار ایگا اِشویانتک است.

تغییرات زیادی در فهرست 10 نفر برتر رخ داده که مارکتا وندروسوا، تنیسور اهل چک به جایگاه ششم، ژنگ کینگ ون از چین به جایگاه هفتم و ماریا ساکاری یونانی از رتبه ششم به هشتم سقوط کردند.

10 تنیسور برتر زن جهان در رنکینگ جدید ATP بدین شرح هستند:

1. ایگا اِشویانتک (لهستان) - 10910 امتیاز
2. آرینا سوبولنکو (بلاروس) - 7498 امتیاز
3.کوری گاوف (آمریکا) - 7313 امتیاز
4. النا ریباکینا (قزاقستان) - 6673 امتیاز
5. جسیکا پگولا (آمریکا) - 4655 امتیاز
6. مارکتا وندروسوا (جمهوری چک) - 4090 امتیاز
7.  ژنگ چینگون (چین) - 3945 امتیاز
8.ماریا ساکاری (یونان) - 3925 امتیاز
9. اونس جابر (تونس) - 3748 امتیاز
10. النا اوستاپنکو (لتونی) - 3493 امتیاز

دیگر خبرها

  • اِشویانتک همچنان بهترین تنیسور زن جهان
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • در جدیدترین رنکینگ المپیکی تکواندو؛ کیانی به رده دوم صعود کرد
  • صعود کیانی به رده دوم رنکینگ المپیکی تکواندو
  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد
  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد/ صعود کیانی به رده دوم
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول