Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:51:25 GMT

اعتراضات علیه نژادپرستی به کلمبیا رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۱۷۵

اعتراضات علیه نژادپرستی به کلمبیا رسید

به گزارش ایرنا از رویترز، ساکنان بومی "میساک" در کلمبیا با الگو قرار دادن فعالان رنگین پوست در ایالات متحده، این هفته مجسمه " بلالکازار، سباستیان د "( Belalcázar, Sebastián de) فاتح اسپانیایی قرن ۱۶ میلادی را در شهر پوبایان در جنوب غرب کلمبیا به زیر کشیدند.

بلالکازار، نیکاراگوا، اکوادور و جنوب غربی کلمبیا را تصرّف کرد و شهرهای گوایاکیل در اکوادور و پوپایان در کلمبیا را بنیان نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین حادثه از این دست در کلمبیا است که طی آن یکی از اهالی بومی این منطقه اقدام به زیرکشیدن تندیس یک فاتح اسپانیایی کردند.

مردم اصلی این منطقه از کلمبیا و حامیان آن در شبکه‌های اجتماعی از این اقدام به مقاومت مردم بومی و عمل آزادسازی تعبیر کردند.

"ویولت مدینا" فعال حقوقی کلمبیا که به مردم بومی "ناسا" تعلق دارد، به رویترز گفت: اشغال اسپانیا در قرن پانزدهم برای ساکنان اصلی کلمبیا بیماری، خشونت و بردگی را به ارمغان آورده بود که مجسمه بلالکازار، نماد این پدیده است.

پلیس مانع اقدام معترضان نشد، هرچند که "خوان کارلوس لوییز" شهردار شهر پوبایان این حرکت را محکوم کرد و گفت که بار دیگر مجسمه را در جای خود نصب خواهد کرد.

خانم "کارمین واسکز" وزیر فرهنگ کلمبیا نیز این اقدام را محکوم و از آن به اقدام خشونت‌آمیز تعبیر کرد و افزود: این گونه مجسمه‌ها بخشی از میراث فرهنگی کلمبیاست و باید از آن حفاظت کرد.

پس از کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست توسط پلیس در شهر بوگوتا؛ پایتخت کلمبیا، این کشور هفته گذشته شاهد اعتراضاتی مشابه اعتراضات مردم آمریکا بود که علیه کشته شدن "جورج فلوید" توسط پلیس سفیدپوست آمریکایی به خیابان‌ها آمده بودند.

خردادماه گذشته نیز مجسمه کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا در ادامه اعتراض‌های سراسری در ایالات متحده به نژادپرستی، پایین کشیده شد و در پارکی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا به آب انداخته شد.

به دنبال کشته شدن فلوید که ۲۶ می (۶ خردادماه) بدست "درک شاوین" افسر پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس روی داد، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان شامل آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند و پرتغال شاهد تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بود.

افسر پلیس پس از بازداشت فلوید، زانویش را روی گردن وی گذتشت و با وجود مشاهده مشکل فلوید برای نفس کشیدن، زانویش را بر گردن او فشار داد.

فلوید براثر شدت فشارهای وارده در بیمارستانی در آمریکا جان سپرد و در پی مرگ وی، موجی از اعتراض‌های گسترده این کشور را فرا گرفت.

برچسب‌ها کلمبیا ایالات متحده آمریکا آمریکای جنوبی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلمبیا ایالات متحده آمریکا آمریکای جنوبی کلمبیا ایالات متحده آمریکا آمریکای جنوبی اخبار کنکور ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز دوشنبه در نشست با فرماندهان فراجای استان لرستان، اظهار داشت: استان لرستان، استانی امن و فعال با مشارکت مردم است.

وی با اشاره به اینکه تعامل مردم و پلیس، عامل موفقیت پلیس است، افزود: تحقق اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود و در این راستا بر اساس گزارش‌های اعلام شده در لرستان فرایند خوبی وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا منتشر شده است، افزود: رفتار پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان، استادان و فیلسوفانشان بدترین رفتار انسانی است و این در حالی است که جامعه امنیتی ما با حضور مردم ایجاد امنیت می‌کنند.

کد خبر 6091973

دیگر خبرها

  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا