Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ادعای یک رسانه آمریکایی درباره قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را رد کرد و آن را «بسیار عجیب» توصیف کرد. 

«نالدی پاندور» در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری SABC ادعاهای مجله پولیتیکو علیه ایران را رد کرد. او گفت: «آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما ایمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه گفت: «ولی اظهارات علنی بسیار عجیبی مطرح شده‌اند و دوستان ما در ایران به اندازه ما شگفت‌زده شده‌اند. من این را کاملاْ عجیب می‌دانم که چرا ایران به عنوان یک دوست خوب آفریقای جنوبی باید بخواهد در کشوری که دوست خوبی برای ایران بوده چنین اقدامی انجام دهد؟ من فقط می‌توانم آن را عجیب و غریب توصیف کنم و اجازه بدهید همینحا حرفم را تمام کنم.»

 نشریه آمریکایی  پولیتیکو در گزارشی روز دوشنبه مدعی شده بود ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه یک دیپلمات آمریکایی در آفریقای جنوبی را ترور کند. 

این ادعا واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و وی با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی و مغرضانه یکی از رسانه‌های آمریکایی  در اظهارنظری عنوان کرد: پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه داده و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز از این ادعای نشریه آمریکایی ابراز تعجب کرده و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

کد خبر 550146 برچسب‌ها ایران و آمریکا آفریقای جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

گرچه آفریقای جنوبی بود که برای نخستین بار طرح شکایت از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان در باریکه غزه را در دیوان بین المللی دادگستری مطرح ساخت، اما طی ماه‌های اخیر کشور‌های زیادی در جهان به عنوان خواهان (یکی از طرف‌های شکایت) خود را وارد این پرونده کرده و به خوانده (اسرائیل) حمله کرده‌اند. 

به گزارش الجزیره، ترکیه به تازگی از ملحق شدن به کارزار شکایت از اسرائیل به دلیل جنایت جنگی در غزه در دیوان بین المللی دادگستری خبر داد. 

براساس بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه ترکیه منتشر شده است، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که آنکارا تصمیم گرفته است به عنوان حامی از درخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کند. 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آنکارا به دلیل جنگ غزه موج گسترده‌ای از انتقادات را علیه تل آویو مطرح ساخت به طوری که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اسرائیل را یک دولت ترور خواند. 

براساس درخواست موقت دادگاه بین المللی دادگستری که در ماه ژانویه مطرح شد، رژیم صهیونیستی باید از هر گونه اقدامی که پیمان مربوط به نسل کشی را نقض می‌کند، اجتناب کند؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی تاکنون کوچکترین اهمیتی به آن نداده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین