Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:37:13 GMT

فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا در می‌آورد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۲۳۳

فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا در می‌آورد

مسعود مردانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: رعایت اصول بهداشتی در کشور توسط همه افراد جامعه باید به صورت یک فرهنگ در آید زیرا ویروس کرونا بسیار خطرناک است و رفتارهای متفاوتی را با علایم مختلف از خود بروز می دهد، اگر مردم موارد را بطور کامل رعایت کنند در ۶ ماهه دوم امسال می توانیم آن را شکست دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پایان کرونا به نوع رفتار مردم بستگی دارد، از همه افراد جامعه می خواهیم که به توصیه های بهداشتی توجه خاصی کنند بویژه در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: قشر زحمتکش کادر درمانی نیازمند همراهی مردم در شکست کرونا هستند و اگر آنها توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند، پاییز و زمستان امسال که آنفلوآنزا نیز شیوع دارد، می توان مبتلایان به کرونا را کاهش داد.

مردانی درباره تغذیه مبتلایان به کرونا، گفت: مصرف مایعات حداقل هشت لیوان در روز برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، خوردن روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آب پز برای تحریک اشتها و تامین ریز مغذی ها، استفاده از ویتامین A برای حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی، زرده تخم مرغ، میوه و سبزی های نارنجی، زرد و سبزی هایی با برگ تیره برای افرادی که به کرونا مبتلا هستند، ضروری است.

وی، استفاده از روغن گیاهی یا نباتی برای تامین انرژی روزانه و ویتامین های محلول در چربی در تهیه غذا، زیتون و کنجد، مصرف منابع غذایی مانند گوشت، تخم مرغ، حبوبات، غلات و انواع مغزها که شامل پروتئین، روی، آهن  و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، منابع کربوهیدرات مانند برنج سیب زمینی، نان سبوس دار حداقل در یکی از وعده های روزانه و ویتامین C برای خاصیت آنتی اکسیدانی مانند آب نارنج و آب لیموترش را از دیگر نکات تغذیه ای مفید برای مبتلایان به کرونا عنوان کرد.

مردانی تصریح کرد: استفاده از عسل، سیر، پیاز، زنجبیل و زرچوبی برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه نیز مفید بوده و  خوردن موز نیز باعث رفع حالت تهوع می شود.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست درفصل سرما غیر از موارد ضروری کمتر از منزل خارج شوند و خانه را امن ترین مکان برای رهایی از کرونا دانست.

بسیاری از کارشناسان سلامت و پزشکان نسبت شیوع توامان آنفلوآنزا در کنار کرونا در فصل پاییز هشدار داده اند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (پنجشنبه) گفت: تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت اختصاصی ایرنا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت اختصاصی ایرنا بهداشت و سلامت ویروس کرونا سلامت اختصاصی ایرنا بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات یکی از ایستگاه‌هایی است که برای نظام، مردم و کشور عزیزمان ایران است. وقتی به این ایستگاه می رسیم وارد یک مرحله جدیدی می‌شویم که سرنوشت آن مرحله با دستان مردم کشور اسلامی ما رقم می‌خورد لذا نمی‌توانیم اهمیت و ضرورت هیچ انتخاباتی را کم ببینیم یا کم بشماریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: همه انتخابات کشور ما به نوعی در سرنوشت کشور، انقلاب، نظام و حتی شهر و روستای ما تأثیرگذار هستند به همین دلیل هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ فکری و منطقی آنگونه که بزرگان ما فرمودند تمام انتخابات‌ها تأثیرگذار و سرنوشت ساز هستند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه از خوزستان هستیم، تصریح کرد: بنده به نوبه خودم به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از همه مردم خوب در این ۲ حوزه انتخابیه دعوت می‌کنم تا حضور چشمگیر و مؤثری در انتخابات دور دوم داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: گاهی اگر انتخابات‌های دور دوم، با حضور خوب مردم همراه نباشد ممکن است نتیجه آن نیز مَد نظر مردم نباشد.

منادی ادامه داد: هدف از انتخابات، کشف نظر مردم در اداره کشور، شهر، استان، قانون گذاری و نظارت است لذا وقتی بخواهیم نظر مردم را به خوبی در انتخابات‌ها متوجه شویم باید مشارکت مردم هم متناسب با آن عرصه باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم کار و جهاد اولی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جمعه آینده نیز با حضور مردم به خوبی برگزار شود، بتوانیم با سربلندی این مرحله را هم پشت سر بگذاریم و انتخابات آرام، قانون‌مند و در عین حال پرشور را داشته باشیم تا در رشد و توسعه شهر، استان و کشور عزیزمان اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: ان شاءلله مردم در این بخش نیز حضور پیدا کنند و نظر خود را بیان کنند چرا که پشتوانه‌ای که برای نماینده خود ایجاد می‌کنند قطعاً در ادامه کار و پیشبرد کارها تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از ۳ نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6096925

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود