Web Analytics Made Easy - Statcounter

این دامداران هفته گذشته نیز با حضور مقابل ساختمان استانداری فارس، خواستار پیگیری مطالبات شان از سوی مسئولان شدند.
استانداری فارس برای پیگیری مطالبات آنان با نمایندگان، تعاونی ها و اتحادیه دامداران استان نشستی برگزار کرد که نتیجه این نشست در قالب صورتجلسه ای تنظیم و مقرر شد پیشنهادها برای حل مشکلات از طریق ستاد مدیریت بحران استان به ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام های برداشته شده برای حل مشکل دامداران
کرامت الله کیومرثی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه راهکارهای دنبال شده برای حل مشکلات دامداران استان گفت: حل یک سری از مشکلات به استان مربوط  و حل برخی از مشکلات در اختیار استان نیست و باید در سطح ملی تصمیم گیری شود.
وی افزود: دامداران استان فارس در خصوص قیمت تمام شده شیر، قیمت تمام شده گوشت قرمز، چگونگی خرید گوشت از دامداران و کمبود نهاده های دامی اعتراض دارند.
وی ادامه داد: در این زمینه هفته گذشته نشستی با حضور نمایندگان، اتحادیه ها و تعاونی ها دامداران با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار شد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: دامداران در این نشست خواسته های خود را بیان کردند که در نهایت یک صورتجلسه تنظیم و بنا شد از طریق ستاد تنظیم بازار کشور بحث قیمت تمام شده تولیدات آنان پیگیری شود.
کیومرثی افزود: در بحث نهاده ها به رغم وجود مشکلاتی در سطح کشور، تا جایی که در توان داشتیم تلاش کردیم نهاده ها تامین شود.
وی ادامه داد: در زمینه تامین نهاده ها، نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است تا سهمیه استان فارس افزایش پیدا کند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین با اشاره به مشکل چگونگی خرید گوشت از دامداران گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام استان گوساله سه ساله و حتی ۵۰۰ کیلو به بالا را به قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کند.
کیومرثی افزود: قرار شد از طریق اتحادیه و تعاونی دامداران رایزنی هایی صورت بگیرد و قراردادهایی با کشتارگاه ها بسته شود تا در این زمینه تسهیل شود.
وی ادامه داد: بنا شد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس صورتجلسه نشست با دامداران را تهیه و به ستاد تنظیم بازار کشور ارسال شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد قیمت تمام شده شیر و گوشت قرمز نیز گفت: در نشست نمایندگان دامداران استان قیمت تمام شده شیر و گوشت قرمز اعلام و در صورت جلسه ذکر شد تا موضوع به ستاد تنظیم بازار کشور اعلام و در این زمینه تصمیم گیری شود.

افزایش بیماری کانیبالیسم در مرغداری های فارس 
کیومرثی افزود: در بحث نهاده های دامی خبرهایی به گوش می رسد که ارز مورد نیاز تامین شده و به زودی مشکلات در این زمینه حل می شود.

وی ادامه داد: مشکل ترین و اساسی ترین مشکلی که امروز داریم در بحث تهیه سویا برای واحدهای مرغداری است که مشکلاتی را از جمله گرسنگی پرندگان ایجاد کرده است.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اختصاصی ایرنا دام و طيور شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اختصاصی ایرنا دام و طيور شیراز فارس وزارت جهاد کشاورزی اختصاصی ایرنا دام و طيور شیراز فارس اخبار کنکور معاون سازمان جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس ستاد تنظیم بازار کشور دامداران استان استانداری فارس قیمت تمام شده نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس