Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:56:02 GMT

آزمون‌های مهارتی آموزشگاه‌های هنری فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۴۴۰

آزمون‌های مهارتی آموزشگاه‌های هنری فارس برگزار شد

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، سید کریم میری افزود: آزمون های عملی جداگانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های مختلف شیراز و رشته های گرافیک، کامپیوتر، عکاسی، چهره سازی، موسیقی و مدیریت خانواده ویژه چهارحوزه بگونه عملی و حضوری اجرا شد.
مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: آزمون های مهارتی آموزشگاه ها و ادواری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس همزمان با سراسر کشور در استان فارس برپا شد که در شهرستان ها ۳۰ نفر در رشته مدیریت خانواده، ۴۰ نفر در رشته چهره سازی و ۸۰ نفر در گرایش هنر موسیقی در پنج حوزه شهرستانی اعم از ممسنی، داراب، مهر و گله دار، لار و خرم بید در این آزمون ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میری افزود:بخش گله دار شهرستان مهر با ۲۷۷ نفرآزمون عملی و ۳۰۰ نفر آزمون آنلاین کتبی، بیشترین شرکت کننده را در میان استان فارس به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر آزمون جامع، آزمون های ادواری هم برگزار شده است، افزود: در کل استان ۳۶۵ نفر در تمام رشته های اعلام شده ثبت نام کرده اند و همزمان آزمون عملی و کتبی آنها نیز با همان شرایط اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این دوره به دلیل شیوه بیماری کرونا و جلوگیری از ازدعام جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی، آزمون کتبی در قالب آنلاین اجرا شد و همچنین آزمون های عملی نیز با کمترین میزان حضور هنرجویان و جدا جدا و با حداقل زمان جلسه، در نظر گرفته شده که در شیراز و شهرستان های یاد شده برگزار شد.
مسئول آموزش فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: آزمون یاد شده با هدف سنجش دانش نظری و عملی مهارت آموزان و ارائه واحد های تخصصی برای دریافت دیپلم هنری در دوبخش نظری و عملی برگزار شد و تفاوت در این است که در آزمونهای ادواری شرکت کننده خودش مهارت را دارد و فقط نیاز است تا با امتحانات عملی و تئوری مدرک لازم رشته هنری را نیز کسب کند.

میری افزود: اما شرکت کنندگان بخش مهارت آموزی های جامع به دلیل اینکه تازه به سمت رشته های هنری روی می آورند و قصد ادامه تحصیل دارند، باید در یک آموزشگاه مهارت آموزی ثبت نام کنند و کلاس های حضوری و آنلاین و دروس مربوطه را بگذرانند و پس از آن در آزمون شرکت کنند.
وی ادامه داد: نتایج ۴۸ ساعت بعد از برپایی آزمون های کتبی و عملی در سامانه هنر آنلاین اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز فارس اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، با حضور ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان، آغاز شد.
آقای باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد ازظهر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
به‌گفته مسلم باقری، ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان را بانوان و ۲۵هزار و ۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ی هنر رقابت می‌کنند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای