Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@11:48:18 GMT

فیروزجا باز هم تسلیم کارلسن شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۶۳۶

فیروزجا باز هم تسلیم کارلسن شد

علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در سوپرتورنمت سریع آنلاین شطرنج در برابر نفر اول شطرنج جهان شکست خورد تا همچنان بدون برد در رده آخر ایستاده باشد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، پس از لغو رقابت های شطرنج حضوری، بسیاری از شطرنج بازان تصمیم گرفته که برای حفظ آمادگی خود در مسابقات آنلاین شرکت کنند که این مسابقات با استقبال بازیکنان و تماشاگران همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

شب گذشته (پنج شنبه) سوپرتورنمنت سریع سنت لوییس آمریکا با حضور چهره های برتر شطرنج جهان پیگیری شد. علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در این رقابت ها دست به مهره شد. در روز اول این دیدار این شطرنج باز موفق شد به دو تساوی و یک شکست دست پیدا کند. او در مقابل لوون آرونیان شکت خورد و در مقابل پنتالا هاریکریشنا هندی و جفری شیونگ آمریکایی به تساوی رسید. 

 

در روز دوم این دیدارها علیرضا در مقابل شطرنج بازان آمریکایی به یک تساوی و دو شکست دست یافت. فیروزجا در مقابل هیکارو ناکامورا و لینییر دومینگز شکست خورد و در مقابل وسلی سو به تساوی دست یافت. 

 

همچنین در روز سوم  این رقابت ها و در اولین بازی، فیروزجا در مهمترین رقابت خود مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان یعنی مگنوس کارلسن قرار گرفت و در آخر نتیجه را واگذار کرد. همچنین او در دو بازی بعدی خود برابر نمایندگان روسیه به دو تساوی دست یافت تا همچنان در این رقابت های سریع بدون برد باشد. 


با این نتایج کسب شده، فیروزجا همچنان در رده آخر ایستاده است. کارلسن که در صدر این رقابت ها قرار داشت با شکست برابر نماینده روسیه صدر مسابقات را از دست داد و به رده دوم این رقابت ها سقوط کرد. همچنین وسلی سو نماینده شطرنج آمریکا در صدر این رقابت ها قرار گرفت.


در این رقابت ها ۱۰ شطرنج باز به مصاف یکدیگر می روند. علیرضا فیروزجا در مسابقات قبلی خود یعنی در رقابت های  شطرنج "فیشر شودآون"  در برابر کارلسن شکست خورده بود. گفتنی است که در مسابقات سریع گری کاسپاروف ستاره اسبق شطرنج جهان حضور ندارد. 

علیرضا فیروزجا شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج علیرضا فیروزجا رقابت ها شطرنج جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد

نماینده ژاپن با قضاوت علیرضا فغانی، شکست بازی رفت را جبران کرد و در ضربات پنالتی پیروز شد. 

به گزارش تابناک ورزشی، یوکوهاما مارینوس ژاپن و اولسان هیوندای کره‌جنوبی دیدار برگشتشان را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با قضاوت علیرضا فغانی انجام دادند که نماینده ژاپن ۳ بر ۲ به برتری رسید.

با این حال شکست یک بر صفر در دیدار رفت باعث شد تا بازی ۳-۳ مساوی شود و به وقت‌های اضافه کشیده شود. 

تلاش دو تیم راه به جایی نبرد تا یوکوهاما در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ برنده شود و به دیدار نهایی راه یابد.

به این ترتیب یوکوهاما و العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر هم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم
  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • (ویدئو) اولین واکنش علیرضا دبیر به شکست دیوید تیلور
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا