Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قدرت الله شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: با توجه به پایداری وضعیت قرمز کرونا در بهبهان و جهت حفاظت و صیانت از سلامت مردم اقدام‌های بازدارنده‌ای را در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان انجام خواهیم داد.

او بیان داشت: تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا کنون قریب به ۳ هزار نفر بوده که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۴۵۰ نفر بهبود یافته و ۱۱۱ نفر نیز تا کنون جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری نژاد تصریح کرد: تعداد آمار بیماران بستری در بیمارستان شهیدزاده در حال حاضر ۴۸ بیمار است که ۶ نفر از آن‌ها وضعیت مناسبی نداشته و ۳ نفر از این بیماران با دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات دارند و در حال حاضر روزانه شاهد بستری بیماران جدید در بیمارستان هستیم و این نشان دهنده پیک جدید بیماری در شهرستان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان  ادامه داد: وخامت حال بیماران جدید بستری نشان دهنده این است که ویروس نه تنها ضعیف نشده، بلکه با قدرت بسیار بیشتری در حال فعالیت است و با توجه به برگزاری آزمون ها، کنکور، تجمعات و بازگشایی مدارس که در سطح کشور و شهرستان طی هفته‌های قبل داشتیم، پیش بینی افزایش آمار مبتلایان و پیک جدید بیماری کرونا را کرده بودیم.

این مقام مسئول گفت: کادر بهداشت و درمان طی ماه‌های اخیر و در مبارزه با کرونا بسیار خسته شده و انرژی پرسنل تحلیل یافته است و کنترل بیماری کرونا ارتباط مستقیم با رفتار فردی و اجتماعی شهروندان دارد و در صورتی که مردم در رفتار‌های فردی و همچنین رفتار‌های اجتماعی در بازار و محل کار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زنجیره انتقال ویروس شکسته، بیماری قابل کنترل شده و آمار مبتلایان کاهش خواهد یافت و موجب کاهش فشار بر کادر بهداست و درمان خواهد شد.

او اظها داشت: به ادارات، سازمان ها، بازار، مراکز تجاری هشدار می‌دهیم که برای جلوگیری از تعطیلی و پلمب شدن این اماکن حتما بهداشت را رعایت کنند و طی هفته‌های اخیر مکررا بصورت شفاهی و مکتوب به بانک‌ها و اداراتی که نکات بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شد و یا ضعیف بوده تذکر و اخطار داده شده است.

شاکر نژاد افزود: با هماهنگی بعمل آمده با فرماندار و دادستان محترم شهرستان از روز شنبه هفته آینده ضمن تشدید بازرسی‌ها بر ادارات، بانک ها، مراکز تجاری و پاساژها، بازار و مراکز خدمات دولت الکترونیک، در صورتی که رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هریک از این اماکن انجام نشود، آن مرکز پلمب خواهند شد و در حال حاضر برخی بانک‌ها قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و روز شنبه اقدام به پلمب برخی بانک‌ها در بهبهان خواهیم کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان داشت: تجربه نشان داده هرگاه نکات بهداشتی جدی گرفته شده ما شاهد فروکش کردن بیماری و کاهش آمار مبتلایان بوده ایم و هر وقت رعایت نکات بهداشتی ضعیف بوده، بیماری شدت گرفته و با افزایش امار مبتلایان مواجه شده ایم و شهروندان نیز می‌بایست در مراجعه به اماکن عمومی جهت حفظ جان خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری  فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ سازمان‌ها نیز اجازه خدمات دهی به مراجعه کنندگانی که نکات بهداشتی رعایت نمی‌کنند را ندارند.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی بهبهان نکات بهداشتی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران