Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:37:45 GMT

سالک: انتظارات مردم با رفع مشکلات بالا نمی‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۱۷۴

سالک: انتظارات مردم با رفع مشکلات بالا نمی‌رود

نماینده ادوار مجلس گفت: آقای روحانی به بالا نبردن انتظارات مردم در انتخابات توصیه نکنند بلکه دولتمردان را توصیه کنند به توضیح درباره اینکه چقدر توانستند مطالبات مردم را عملیاتی کنند.

به گزارش مشرق، احمد سالک نماینده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضع گیری اخیر رئیس جمهور خطاب به رقبای انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ مبنی بر بالا نبردن انتظارات مردم، گفت: توصیه‌ای که با آقای رئیس جمهور دارم این است که به صحبت‌هایی که در مناظره‌های انتخاباتی و روزهای اولیه دولت‌شان داشتند و در طول این هشت سال بعضاً خلاف آن را گفتند، یگبار دیگر نگاهی بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اگر سوختگی‌ها را جبران کنند بسیاری از مشکلات داخلی کشور حل می‌شود.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بی تردید بالا بردن انتظارات مردم یک بحث و رفع نیازمندی های مردم نیز بحث دیگری است. اگر قرار است که نیازمندی ها و مشکلات مردم حل شود، به معنای بالا بردن انتظارات نیست. ما شاهد هستیم که گرانی افسارگسیخته‌ای روی کالاها وجود دارد و عدم وجود نظارت در کل مسائل و وعده هایی که دادند و عمل نکردند از مطالبات مردم است و لازم است آقای روحانی پاسخ مطالبات را بدهند و این مطلب مهم است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: یعنی این روزها که به قیمت سکه، طلا و ارز در بازار نگاه می کنی وحشتناک است و آثار اقتصادی وسیعی روی معیشت مردم داشته است. مردم شدیداً در مورد معیشت نگران و ناراحت هستند و این مطلب، مطلبی نیست که ساده از آن بگذریم. بانک مرکزی هم مرتب وعده داده است که بعد از شوک اول و دوم اوضاع بازار سالم و چنین و چنان خواهد شد.

سالک با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی، سیاست وعده درمانی کاربردی نخواهد داشت و باید سیاست عملیاتی و میدانی را راه بیاندازند، تصریح کرد: این مسئولیتی است که قابل توجه است. ایشان به بالا نبردن انتظارات توصیه نکنند بلکه توصیه کنند به توضیح در رابطه با اینکه چقدر توانستند مطالبات و نیازمندی های مردم را عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: فرافکنی و پاک کردن صورت مساله آسان است اما می بینیم که نه کنترلی روی گرانی هست و نه کارخانه ها مواد اولیه دارند. در اصفهان بالغ بر هفتاد هزار نفر بیمه بیکاری می گیرند، این آمار، معنا و حرف دارد. بحث فرهنگی هم مطالبات مردم در کشور است در حالی که آن را رها کردند. توصیه من این است که در پایان دولت مقداری جمع بندی کنند و به حل مشکلات و نیازمندی های مردم بپردازند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز  در پایان گفت: اگر فرافکنی و پاک کردن صورت مسأله وجود نداشته باشد می‌توان به نیازهای مردم پاسخ داد. نیاز مردم حل مشکلات معیشتی است. این گونه بازی کردن با مردم صحیح نیست. از طرفی هم در مصاحبه های تلویزیونی مسئولیت را به دوش یکدیگر می‌اندازند یعنی دو مسئول از دولت می نشینند و مشکلات را به هم حواله می دهند؛ این پاسخگویی به مردم نیست.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بانک مرکزی هیئت دولت احمد سالک مجلس شورای اسلامی انتظارات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین

معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان  گفت: در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه بیش از ۳ هزار کیلومتر راه خاکی و بدون پل و ابنیه فنی وجود دارد که در هر بارندگی راه بیش از ۶۰۰ روستا مسدود می شود. به دلیل حجم بالای ویرانیها و گرفتاری مردم در سیل، به شدت ماشین آلات سنگین نظیر بولدزر، گریدر، لودر، کامیون و سایر ماشین‌آلات راهسازی نیاز است.

معین الدین سعیدی  افزود: اراضی و باغات حاشیه رودخانه‌ها، بندسارها و محصولات کشاورزی به طور کامل از بین رفته است نیاز فوری است تا وزرات راه، بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان سایر استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان و همچنین خیران درخواست می شود ماشین آلات مورد نیاز را اعزام و مشکلات را کمتر کنند.

وی گفت: سیل بند و دیوار و دایک‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌های وجود ندارد و مردم بشدت در آبگرفتگی‌ها دچار مشکل شده‌اند. تقاضا داریم تا می‌توانید به این منطقه ماشین آلات منتقل کنید تا بتوانیم برای حل مشکلات مردم گرفتار در سیلاب اقدامی بکنیم این سیل تمام شد ولی در هر بارندگی مشکلات مجددا همینهاست.

وی افزود: در منطقه سواحل مکران مخصوصا در چابهار، کنارک، زراباد، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری به دلیل حجم خسارت‌ها باید تعداد زیادی از ماشین آلات سنگین باشد تا بتوان تا حدودی این میزان از خسارت‌ها را جبران کرد.

وی خاطر نشان کرد: من از وزیر کشور، استاندار و تمام مسئولینی که در سیل کنار مردم بودند و در منطقه حضور داشتند تشکر می‌کنم و قدردان حضورشان هستیم اما تنها با این رفت و آمدها مشکلی حل نمی‌شود و باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای پایین دست سد خیرآباد در نیکشهر، مجموعه روستاهای مجتمع فضل الهی و مجتمع حمیری در قصرقند، بخش مرکزی چابهار، بخش باهوکلات و حوزه بریس جاهایی هستند که بیشترین چالش را در تامین آب دارند. مردم تانکرهای آب را ۲ تا ۳ میلیون تومان خریداری می‌کنند و باید تدبیری اندیشیده شود و عملیات اجرایی فوری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: حجم خرابی‌های سیل به گونه‌ای است که عزم ملی و اعتبارات ملی می‌خواهد تا بخشی از این چالش‌ها برطرف شود. در کنارک منازلی را دیدیم که هنوز آب ناشی از سیلاب در داخل آن‌ها تخلیه نشده است.

وی افزود: در بخش بیرها و بخش کهیر بسیاری از خانه‌ها تخریب شده‌اند و هنوز آب در داخل آن‌ها وجود دارد. این مسائل را نمی‌شود نادیده گرفت و باید هر چه سریع‌تر مشکلات مردم سیل زده برطرف شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: از وزارت راه، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجموعه بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، خیرین، گروه‌های مردم نهاد درخواست دارم کمکی در حوزه تامین ماشین آلات بکنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی را حل کنیم.

وی افزود: من از تمامی خیرین، رسانه‌ها و کسانی که در سیل اخیر و اسفند ماه در کنار مردم بودند تشکر می‌کنم امیدواریم در این شرایط سخت هم ما را در حوزه تامین ماشین آلات یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D