Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:21:12 GMT

عبور سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۴۹۲

عبور سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در هفته آینده

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ شهریور) جوی صاف و آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم است، تصریح کرد: دمای هوا در سواحل دریای خزر نیز افزایش موقتی خواهد یافت. همچنین اواخر وقت فردا و طی روز یکشنبه (۳۰ شهریور) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان اردبیل رشد ابر، رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارش در استان گیلان و غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود همچنین طی روز دوشنبه (۳۱ شهریور) در برخی مناطق استان‌های اردبیل و گیلان و روز سه‌شنبه (۱ مهر) به ویژه طی ساعات بعد ازظهر در مناطق شمالی استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه (۲ مهر) با عبور سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در برخی مناطق شمالی استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد، کاهش نسبی دما، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی روز جمعه (۴ مهر) در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ شهریور) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۳۰ شهریور) نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین هواشناسی پیش بینی وضع هوا بارش باران نوار شمالی کاهش دما حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین دریای خزر پیش بینی وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و برخی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ضمن طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

سه شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در کل نوار شمالی ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج می‌باشد.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و از بعد از ظهر وزش باد شدید و کاهش ابر پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ و کمینه دما ۱۰ درجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد