Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا بدیع روز جمعه در نشست مجازی گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی با دانشجویان دانشگاه پیام نور و تعدادی از شاعران شهرستان گناوه افزود: ادبیات دفاع مقدس پیش از این به عنوان ادبیات حماسی شناخته می‌شد اما در شعر معاصر، به عنوان یک زیرمجموعه و یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرد و آثار و شاهکارهای بزرگی در این زمینه خلق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در واقع هیچ شاعری نبوده که در دهه ۶۰  زندگی کند و شاهکار و  اثری راجع به امر دفاع مقدس که با سرشت و سرنوشت ما ایرانیان گره خورده خلق نکند.

کارشناس شعر و ترانه سرای کشور گفت: منظومه سیدعلی موسوی گرمارودی، علم معلم دامغانی، سعید بیابانکی، غزل و رباعی مرحوم قیصر امین پور و سیدحسن حسینی شاعرانی هستند که شعرهایی در وصف دفاع مقدس نوشتند.

وی ادامه داد: یکی از زیباترین شعرهای دفاع مقدس که از سوی سیمین بهبهانی نوشته و سروده  در ارتباط با یک جانباز ۲۰ ساله با مضمون " شلوار تاب خورده دارد ، مردی که یک پا ندارد " است.

بدیع افزود: سیمین بهبهانی با شعرهای زیبایی که در ارتباط با دفاع مقدس نوشت،  راه را برای دیگر شاعران باز کرد.

شاعر و غزل سرای کشور با گرامیداشت روز شعر ادب فارسی گفت: اگر بخواهیم با یک چیز در تاریخ و جغرافیا و در جهان شناخته شویم همانا شعر ادب فارسی است.

شعرخوانی شاعر کشور علیرضا بدیع و  عزت خلیفه زاده شاعر گناوه از جمله برنامه‌های این نشست مجازی بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها دفاع مقدس گناوه شعر ادبیات فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس گناوه شعر ادبیات فضای مجازی دفاع مقدس گناوه شعر ادبیات فضای مجازی اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم