Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:40:57 GMT

معارض اماراتی: مخالفت با سازش 10 سال حبس به دنبال دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۲۸۶

معارض اماراتی: مخالفت با سازش 10 سال حبس به دنبال دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد الشامسی» معارض و افشاگر اماراتی مقیم ترکیه، در سخنانی به سازش ابوظبی با رژیم صهیونیستی و شرایط جامعه امارات در این خصوص پرداخت.

او به وبگاه عربی‌۲۱ گفت که حامیان عادی‌سازی روابط با اسرائیل در امارات بسیار اندک هستند، اما همین تعداد کم در تمامی برهه‌ها و رخدادهای به شدت فعال شده و به حمایت از سیاست‌های حکومت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشامسی که خود به ۱۵ سال زندان در امارات محکوم شده است، تأکید کرد که مردم امارات احساس قلبی بالایی با مسأله فلسطین دارند و حضور چشمگیر جریانی خاص در شبکه‌های اجتماعی انعکاس مردم امارات نیست. به گفته وی دلیل اینکه مخالفان سیاست‌های حکومت ساکت هستند، به هزینه‌های سنگینی که در صورت ابراز مخالفت باید بپردازند، اشاره کرد و گفت که فرد معارض در صورت مخالفت با حکومت به ۱۰ سال حبس و غرامت یک میلیون درهمی محکوم می‌شود.

این معارض اماراتی در بخش دیگری از سخنان خود به مجمع «شواری عالی اتحاد» که بالاترین نهاد حاکمیتی این کشور است پرداخت و گفت که هم اکنون این مجمع دیگر ارزش سابق را ندارد و تصمیمات کلان بدون مشورت با دیگر امارت‌ها اتخاذ می‌شود، در حالیکه توافقات باید به تأیید «شورای عالی اتحاد» برسد و این خلاف قانون اساسی امارات است.

با این وجود انجمن اماراتی «مقاومت علیه سازش» که «حمد الشامسی» از اعضای اصلی آن است، امروز (جمعه) از جمع‌آوری بیش از دو میلیون امضاء از میان کاربران جهان عرب در مخالفت با سازش خبر داد. (جزئیات بیشتر)

امارات و بحرین سه‌شنبه هفته جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی در کاخ سفید امضا کردند؛ توافقی که با خشم و محکومیت بسیاری از گروههای مردمی در جهان عرب به خصوص فلسطینیان همراه شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی امارات ترکیه اسرائیل سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، همچنان مخالف جدی برگزاری پروژه سوپرلیگ است و در میان سخنرانی جدیدش به این موضوع اشاره کرد.

چفرین در مجمع عمومی لیگ‌های اروپایی که این جمعه در لندن برگزار شد، گفت:"از مخالفت قاطعانه لیگ‌های اروپایی با پروژه ای اخلاقی سوپرلیگ حمایت کرده و معتقدیم پیامدهای آن چه از نظر ورزشی و چه از نظر اقتصادی، برای تمامی لیگ‌ها فاجعه‌بار خواهد بود. یوفا اهمیت ارتباط مستقیم بین رقابت‌های باشگاهی‌ما و لیگ‌های ملی در سراسر اروپا را می‌شناسد و برای آن ارزش قائل است."

چفرین با حمایت از تقویت روابط بین لیگ‌ها ادامه داد:"ایجاد تفاهم‌نامه جدیدی بین یوفا و لیگ‌های اروپایی نه تنها تعهدات متقابل را رسمی و شفاف می‌کند، بلکه سیگنال واضحی را نیز ارسال می‌کند که یوفا و ذینفعان آن با یکدیگر متحد هستند."

او با تاکید به مخالفت باشگاه‌ها یا سوپرلیگ گفت:"ما با هم، در این چارچوب، برای توسعه پایدار فوتبال در سطح ملی و بین المللی، با تمرکز بر ترویج فوتبال هیجان انگیز، تعادل رقابتی قوی، یکپارچگی مالی و رشد فوتبال در سراسر اروپا کار خواهیم کرد."تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد