Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت تمرینات روز جمعه که در نزدیکی تنگه تایوان در حال انجام است بخشی از برنامه منظم این کشور برای حفظ آمادگی توان دفاعی نیروهای مسلح کشور است.

وی افزود: این رزمایش ها، اقدامی معقول و ضروری هستند که با هدف کنترل اوضاع موجود در تنگه تایوان و محافظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع چین اظهار کرد: مساله تایوان یک امر کاملاً داخلی است و هیچ کشوری حق دخالت در این منطقه را ندارد.

او ادامه داد: تلاش برای «استفاده از تایوان برای کنترل چین» یا «اتکا به نیروهای خارجی ها برای استقلال» یک آرزوی محکوم به بن بست است.

برگزاری رزمایش نظامی چین در حالی است که «کیت کراچ» معاون اقتصادی وزارت خارجه آمریکا به بهانه شرکت در مراسم یادبود «لی تنگ هوی» رئیس اجرایی سابق تایوان، در این منطقه بسر می برد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سفر «کیت کراچ» معاون وزیر خارجه آمریکا به تایوان اظهار داشت: چین قاطعانه با این موضوع مخالفت کرده و اعتراضات خود را به آمریکا ابلاغ کرده است چین طبق گسترش وضعیت، واکنش لازم را  نشان خواهد داد.

«وانگ ون بین» تاکید کرد: «چین با هر گونه رفت و آمد رسمی آمریکا با تایوان مخالف است و این موضع همیشگی و روشن کشور است این که آمریکا اصرار به سفر کیت کراچ به تایوان دارد و برای آن برنامه ریزی می کند، نه تنها به شدت بر خلاف اصل «چین واحد» و مقررات سه بیانیه مشترک چین  و آمریکا است بلکه سبب تشویق استکبار نیروهای تجزیه طلب تایوان می شود و روابط پکن و واشنگتن و همچنین صلح و ثبات دو طرف تنگه تایوان را تخریب می کند.»

وی در ادامه افزود: «ما از آمریکا می خواهیم به طور کامل حساسیت مساله تایوان را درک کند و قویا اصل چین واحد و مقررات سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را رعایت کند در عین حال می خواهیم که بی درنگ، دست از رفت و آمد رسمی و افزایش روابط اساسی با تایوان برداشته و محتاطانه با مسایل مربوط به تایوان برخورد کند.»

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا رزمايش چین ایالات متحده آمریکا رزمايش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم