Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا در جریان سفر به «سورینام» در آمریکای جنوبی از تمامی کشور‌ها خواسته تا از مکانیسم بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران پیروی کنند.

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک خود با رییس جمهور سورینام، ضمن بیان این ادعا که کشورش قصد دارد تمامی تحریم‌های سازمان ملل را علیه یران بازگرداند، گفته است: «آمریکا از تمامی کشور‌های می‌خواهد تا مطابق با قطعنامه شورای امنیت رفتار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همزمان با نزدیک شدن موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر، آمریکا تلاش‌های خود را برای تمدید این تحریم‌ها به کار بست و قطعنامه‌ای را در شورای امنیت ارائه داد، اما این قطعنامه تنها موفق به کسب ۲ رای مثبت شد.

آمریکا علاوه بر این با مطرح کردن استدلالی مدعی شده که می‌تواند به عنوان عضوی از برجام، مکانیسم بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران فعال کند.

پمپئو در حالی کشور‌های دیگر با به تبعیت از سازمان ملل در این رابطه دعوت می‌کند که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل اوافق هسته ای، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر به پایان می‌رسد و کشور‌های دیگر نیز با طرح آمریکا برای فعال کردن «اسنپ بک» مخالفت کرده اند.

در همین حال «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اظهارات بی اساسی را علیه کشورمان مطرح کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پمپئو ایران و آمریکا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند