Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-بازیگر نمایش «مرغ ماهیخوار» گفت: قراردادهای نامعتبر به این صورت است که یک تهیه کننده در ابتدا با چندین بازیگر مطرح قرارداد اولیه می بندد و در نهایت هیچکدام از آنها را روی صحنه نمی برد، اما می تواند به استناد به همان قراردادهای اولیه معافیت مالیاتی بگیرد.

ایمان اصفهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به عدم تعهد یکی از تهیه کنندگان تئاتر گفت: به تازگی برای حضور در نمایش «مرغ ماهیخوار» با تهیه کننده این اثر قرارداد بستم اما سعی کردم به دلیل مشکلاتی که بعضا در پرداخت دستمزدهای بازیگران پیش می‌آید قراردادی سفت و سخت‌تر با وی ببندم، اما متاسفانه بعد از گذشت چند شب از اجرای نمایش «مرغ ماهیخوار» همچنان دستمزد من پرداخت نشده است، در ابتدا سعی کردم که به تهیه کننده فرصت بدهم اما بعد از اینکه متوجه شدم قصد پرداخت ندارد از این اثر بیرون آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازیگر نمایش «جیرجیرک» با اشاره به نبود سندیت قراردادهای بازیگران تئاتر اظهار کرد: بعد از مشکلاتی که در این تئاتر برایم پیش آمد به مرکز هنرهای نمایشی رفتم و متوجه شدم که بسیاری از بازیگران نمایش قبلی و نمایش کنونی از این تهیه کننده شکایت کرده اند، نکته آنجاست که چند نفر باید از یک تهیه کننده تئاتر شکایت کنند تا بالاخره مرکز هنرهای نمایشی تصمیم بگیرد که مجوز فعالیت را از وی بگیرد. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

وی در همین رابطه بیان کرد: عجیب است که یک تهیه کننده تئاتر چندین شاکی مالی دارد نه تنها کار فعلی‌اش توقیف نمی شود بلکه در صدد ساخت و تولید اثر سوم خود است، چه ساز و کاری وجود دارد که این نوع از تهیه کنندگان وارد تئاتر می شوند و بدون هیچ ترسی دستمزد عواملشان را نمی دهند. 

بازیگر نمایش «مرغ ماهیخوار» با اشاره به عدم ادامه همکاری با این نمایش اضافه کرد: بعد از حضور در مرکز هنرهای نمایشی مسئولین فرهنگی گفتند که دیگر سر پروژه حاضر نشوم تا پرونده پیگیری شود، اما در کمال تعجب دیدم در همان شبی که من روی صحنه نرفتم به سرعت بازیگر دیگری که حتی یک شب هم تمرین نکرده بود روی صحنه رفته است. 

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ ساز و کاری برای ورود تهیه کنندگان به تئاتر وجود ندارد، هر فردی با توان مالی خوب می تواند به راحتی و بدون هیچ نظارتی وارد تئاتر شود، معافیت مالیاتی بگیرد و به هیچ وجه هم نسبت به عدم تعهداتش پاسخگو نباشد، این تهیه کنندگان با بازیگران بسیاری وارد قرارداد می شوند و برای یک اثر شاید ده‌ها بازیگر را عوض می‌کنند، موضوع قراردادهای نامعتبر در تئاتر بیداد می کند. 

این بازیگر تئاتر پیرامون قراردادهای نامعتبر تاکید کرد: قراردادهای نامعتبر به این صورت است که یک تهیه کننده در ابتدا با چندین بازیگر مطرح قرارداد اولیه می بندد و در نهایت هیچکدام از آنها را روی صحنه نمی برد، اما می تواند به استناد به همان قراردادهای اولیه معافیت مالیاتی بگیرد. باور کنید که مبلغ طلب من تنها چهار میلیون تومان است، شاید این مبلغ خنده دار باشد اما تهیه کننده این دو اثر به خاطر همین چهار میلیون تومان حاضر شد یک شبه دو بازیگر خود را عوض کند. 

بازیگر نمایش «به وقت پازولینی» ادامه داد: اگر نگاهی کوتاه به وضعیت بلیت فروشی دو نمایش «جیرجیرک» و «مرغ ماهیخوار» بیندازیم می بینیم که هر دو اثر با حداقل مخاطب و شاید روزی ده نفر روی صحنه می روند و دلیلش این است که هیچ تبلیغ مناسبی برای کار نمی شود، زیرا تهیه کننده به فکر تئاتر و یا فروش بلیت نیست، وی از همان قراردادهای اولیه و معافیت مالیاتی راضی بوده و برایش آنچه روی صحنه می رود اهمیت چندانی ندارد. اتفاقا چنین تهیه کنندگانی از خدایشان است که اثرشان تعطیل شود زیرا باقی دستمزد عوامل را نمی دهند و همان خرج اندک هم انجام نمی شود. 

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی سودجو در قامت تهیه کننده وارد تئاتر شده اند، ما بازیگران تئاتر از مبانی قراردادها چندان اطلاع درستی نداریم و هیچ قراردادی زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی بسته نمی شود، من که وکیل نیستم بدانم یک قرارداد باید چگونه بسته شود، متاسفم که بگویم قراردادی که بازیگران در تئاتر می بندند سندیت چندانی ندارد زیرا اگر داشت مرکز هنرهای نمایشی به سرعت در قبال شکایت یک بازیگر واکنش نشان می داد. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سینما نمایش جیرجیرک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینما نمایش جیرجیرک مرکز هنرهای نمایشی معافیت مالیاتی یک تهیه کننده بازیگر نمایش مرغ ماهیخوار تهیه کنندگان روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی‌کبیر در دور دوم اجراهای خود از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

همچنین همزمان با پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی در سایت تیوال، جدیدترین پوستر نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» با طراحی مهرداد رضایی منتشر شد.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولی‌پور، فرزانه سیری و محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

کد خبر 6093889 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت