Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی بیات روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی استان، اجرای دقیق قوانین و مقررات در مدارس غیردولتی، افزایش رضایت‌مندی در مخاطبان و اولیای دانش‌آموزان، تشویق موسسان و مدارس فعال و قانونمند و کمک به ارتقای وضعیت مدارسی که نیاز به اصلاح و بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌ها دارند از جمله اهداف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همه مدارس غیردولتی استان مشمول این طرح بوده و در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده که بیشترین تعداد مدارس غیردولتی را دارند، انجام خواهد شد و در هر مورد متناسب با تعداد مدارس غیردولتی آن شهرستان تیم‌های نظارت استانی اعزام خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی از مهم‌ترین برنامه‌ها و وظایف اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است که با هدف ارزیابی اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی این مدارس انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اهمیت و ضرورت نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس از یک‌ سو و حساسیت بالای جامعه و از جمله والدین دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بر رعایت دقیق قوانین و مقررات در این‌گونه مدارس موجب شد تا اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی نسبت به اجرای گام سوم طرح «ناعم» یا به عبارت دیگر طرح نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی اقدام کند.

بیات افزود: بر اساس این طرح عملکرد همه مدارس غیردولتی زنجان در سه محور شهریه، آموزش های مجازی و رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور همزمان ۱۴ گروه ارزیاب و در ۲ روز کاری مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

رییس  اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس غیردولتی گفت : سلامت دانش آموزان مهمترین اولویت آموزش و پرورش است و به همین دلیل یکی از اصلی ترین محورهای بازدید در این طرح موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی یادآوری کرد:  مطابق قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی، مدارس غیردولتی در زمینه مسایل آموزشی، پرورشی  اداری و... تابع قوانین و مقررات آموزش و پرورش هستند.

 این مسؤول خاطر نشان کرد:  اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند تا با نظارت مستمر و فصلی همراه با دقت و سرعت در نظارت‌ها، نسبت به شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود در مجموعه مدارس غیردولتی زمینه تقویت مدارس غیردولتی، بهبود نظام پاسخ‌گویی و نهایتا افزایش رضایت‌مندی مردم را فراهم کند.

بیات پیش از این اعلام کرده بود، هم اکنون بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۲۰ مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند که شهریه این نوع مدارس، بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده، اخذ می‌شود.

برچسب‌ها مدارس مدارس غیر دولتی مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مدارس غیر دولتی مشارکت های مردمی مدارس مدارس غیر دولتی مشارکت های مردمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که الگو شهریه مدارس بر اساس قانون  باید در شورای نظارت مرکزی تعیین می‌شد؛ گفت: الگوی شهریه مدارس غیردولتی تعیین و به استان‌ها ارسال شده است.

وی  با بیان این که تعیین شهریه مدارس غیردولتی در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده، افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می‌یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

او ادامه داد: اواخر اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی استانی ابلاغ می‌شود و در صورت اعتراض مدارس ما پاسخگو خواهیم بود.

وی افزود: براساس ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی، دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی و پرورشی، فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی، فوق برنامه‌ها، تورم و آمایش منطقه به ازای هر مدرسه افراد عضو کارگروه شهریه هر منطقه که شامل رئیس منطقه، معاونین تخصصی، نمایندگان موسسان مراکز و مدارس، انجمن اولیا و مربیان مدیر مشارکت‌های منطقه و استان براساس الگو ارسال شده‌ مبلغی را به عنوان شهریه انتخاب کرده و به مراکز  ارسال می‌شود.

محمود زاده ادامه داد: پس از ارسال و تایید شهریه، مبلغ مورد نظر در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود. بر این اساس ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

او با بیان این که به مدارسی که کف شهریه را دارند کمک می‌شود تا مشکلی نداشته باشند؛ تصریح کرد: شهریه برخی از مناطق مناسب نیست. بر این اساس، ما توازن و متناسب سازی شهریه میان سقف و کف را دنبال کرده و شهریه بالای مدارس را نیز دنبال می‌کنیم.

محمود زاده با بیان این که مدارس هیئت امنایی شهریه ندارند؛ اظهار کرد: این مدارس در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از والدین شهریه دریافت می‌کنند و برای دروس اصلی( کتب درسی) هیچ شهریه‌ای از اولیا گرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت علاقه و به صورت اختیاری می‌‌توانند در کلاس فوق برنامه درسی شرکت کنند. شهریه کلاس‌های فوق‌ برنامه مدارس هیئت امنایی براساس بخشنامه ثبت‌نام در کمیته‌ها تعیین ‌می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت