Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:24:18 GMT

۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی در زمینه تولید ماسک فعالند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۶۸۱

۵۷۷ کارگاه نیمه صنعتی در زمینه تولید ماسک فعالند

غلامرضا حسن پور روز جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و کارگاهی تولید انواع ماسک‌های بهداشتی در تبریز اظهار داشت: از ابتدای شروع ویروس کووید ۱۹ درصدد تامین مواد اولیه برای تولید اقلام بهداشتی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با تشکیل ستاد مرکزی، تأمین، تولید، توزیع و نظارت بر محلول های ضدعفونی کننده و ماسک‌های بهداشتی پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن پور با تشریح اقدامات بسیج اصناف در تولید ماسک گفت: در گام اول تولید ماسک از پارچه های چند بار مصرف با تایید وزارت بهداشت آغاز شد و در کمتر از یک ماه ۱۰ میلیون عدد ماسک از این نوع تحویل وزارتخانه بهداشت و درمان شد.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی تبدیل واحدهای صنفی پوشاک به ماسک در دستور کار قرار گرفت و مواد اولیه خاص آنها تامین و ماسک‌های تولیدی در داروخانه‌ها توزیع شد که این اقدام کاهشی شدن قیمت‌ها به رغم وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه تولید ماسک را در پی داشت.

رییس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به ظرفیت واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت : با توجه به توان صنعتی استان انتظار داریم صنعتگران این استان وارد تولید "ملت بلون" و دیگر مواد اولیه ماسک شوند که در این ارتباط حمایت های لازم، از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و استان انجام می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا تولید داخلی اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تولید داخلی اصناف ویروس کرونا تولید داخلی اصناف اخبار کنکور تولید ماسک مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب

به گزارش پارس نیوز ، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب