Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:15:34 GMT

دام‌های سبک عشایر ابرکوه واکسینه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۰۹۷

دام‌های سبک عشایر ابرکوه واکسینه می‌شوند

ایسنا/یزد سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه از آغاز طرح واکسیناسیون تب مالت 10 هزار راس از دام‌های سبک عشایر در این شهرستان خبر داد.

«سعید امید سالاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: دام‌های عشایر و کوچ‌رو شهرستان ابرکوه که در مناطق ییلاقی استان فارس هستند، تحت پوشش حداکثری طرح واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) قرار گرفته‌اند و این طرح تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این طرح ویژه دام‌های زیر یک سال(بره و بزغاله) انجام می‌شود، ابراز کرد: جمعیت دام عشایر شهرستان ابرکوه حدود 50 هزار رأس است که با وجود مشکلات فراوان در زمینه خدمت‌رسانی و انجام واکسیناسیون، امسال با اجرای این طرح بیش از 10 هزار بره و بزغاله و همچنین بیش از 500 قلاده سگ تا پایان شهریورماه تحت پوشش واکسیناسیون تب مالت و هاری قرار می‌گیرند.

امیدسالاری با بیان این که طرح مذکور از نیمه شهریورماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار بره و بزغاله و همچنین بیش از 200 قلاده سگ در مناطق عشایر باغک، باغ ملک، لعشوری، دو مسکرون، دوچاهی، امیدآباد و لای‌توت، تحت پوشش عملیات واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی و پیشگیری از ابتلای دام‌ها علیه برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان مانند تب مالت و هاری در کنار اجرای برنامه‌های پایش و مراقبت، در کنترل و حتی ریشه‌کنی این بیماری‌ها نقش اساسی و مهم دارد.

این مسئول اضافه کرد: جامعه عشایری درعین‌ حال که برای کشور بسیار حائز اهمیت هستند، جامعه‌ای مظلوم به شمار می‌روند چرا که در معرض بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند و در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان یزد در تعامل با اداره امور عشایری و همکاری جهاد کشاورزی شهرستان و با صرف هزینه‌های زیاد، نسبت به خدمت‌رسانی در امر واکسیناسیون دام‌های عشایر اقدام کرده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه در پایان نیز از همکاری جهاد کشاورزی شهرستان در امر شناسایی مناطق و حمل‌ و نقل اکیپ‌های واکسیناسیون قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه عشاير دامپزشكي تب مالت واکسیناسیون دام استانی اقتصادی تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر باید نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد، واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به حضور سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح مناطق حتی محلات مرکزی شهر اظهار کرد: سلامت و امنیت روانی جامعه با این شرایط به خطر افتاده است، در حالی که شهرداری براساس قانون شهرداری‌ها موظف به مبارزه با پرسه‌زدن حیوانات موزی در سطح شهر است.

وی افزود: نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد باید واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام شود، هرچند مدتی است نسبت به این امر بی توجهی صورت گرفته است.

کد خبر 750776

دیگر خبرها

  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • خسارات بارش‌های شدید به عشایر دزپارت
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام