Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شعبانی گفت: طبق مطالعه‌ای که انجام شده بیش از ۴۰ میلیون تن کالا در گمرک‌های کشور ترخیص نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت:‌ یکی از مسائلی که در قرآن کریم مطرح می شود مقدمه تقوا است که انگیزه تقواست به طوری که اگر کسی که تقوای الهی را رعایت کند به حکمت الهی دسترسی پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی در استان و امام جمعه همدان افزود: اگر قلب شما زنهار پیدا کرد قرآن را مطالعه کنید به این دلیل است که انسان به حکمت دست پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: اگر فردی می خواهد دنیا و آخرت خود را آباد کند نیاز به حکمت است هیچ امری از دنیا و آخرت شما اصلاح نمی شود مگر با حکمت.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی که اهل حکمت باشد منشا دعای خیر است، اظهار داشت:‌ در روایات دو رکن به عنوان حکمت مطرح است اطاعت خدا نخستین رکن است .

 

آیت الله شعبانی با بیان اینکه عقلانیت دینی فلسفه انبیاست، اظهار داشت: احکتار، دلالی، سواستفاده کردن اقتصادی فریب و نیرنگ است و افرادی که به دنبال این گونه موارد هستند نه تنها عقلانیت نمی کنند بلکه حربه می زنند.

 

امام جمعه همدان با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد:‌ دفاع مقدس تقویت هویت دینی و اسلامی و سیاسی ما را رقم زد.

 

وی با یادآوری اینکه دوران دفاع مقدس عناصر جغرافیایی و سیاسی ما را تقویت کرد و برای پیشرفت کشور نیز باید همین گفتمان زنده شود؛ گفت: طبق مطالعه‌ای که انجام شده بیش از ۴۰ میلیون تن کالا در گمرک‌های کشور ترخیص نمی‌شود.

 

وی همچنین به موضوع دخالت دلالان در وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: هشت‌سال با دست خالی در برابر تمام دنیا و ائتلاف جهانی ایستادیم اما امروز نمی‌توانیم در برابر دلالانی که وضع اقتصادی کشور را به این شکل در آوردند بایستیم.

 

وی با اشاره به مصاحبه سفیر امارات در واشنگتن عنوان کرد: سفیر امارات اظهار کرده که اشتراکات امارات با اسرائیل بیشتر از اشتراکات امارات با فلسطین است به کجا رسیده‌ایم که برخی کشورهای اسلامی این چنین رفتاری از خود نشان می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه عرب در حال حاضر اقدام قاطعی در این زمینه نداشته است، گفت: عواقب حضور اسرائیل در منطقه پای همین کشورهایی است که اسرائیل را به رسمیت شناخته‌اند.

 

آیت الله شعبانی با بیان اینکه آمریکا نشان داده در قواعد بین‌المللی هیچ منطقی نمی‌شناسد و فقط به فکر منافع خود است، آمریکا از برجام خارج شده و این حق را ندارد که شکایت کند.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: برگشت خودکار تحریم‌های ایران شدنی نیست ضمن اینکه اعضای شورای امنیت مخالف شکایت آمریکا از ایران هستند.

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: دلالان اقتصادی خطبه نماز جمعه هشت سال دفاع مقدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : بر اساس مصوبات جلسه کمیته هماهنگی مرز پرویزخان و در راستای نظم‌دهی به ترافیک کامیون‌های عبوری این مرز این لاین برای تردد تانکر‌های سوخت رسان ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایجاد این مسیر برای تانکر‌ها کمک زیادی به ترافیک روان این مرز خواهد کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: پرویزخان از مرز‌های مهم و راهبردی کشور است که روزانه ۲ هزار کامیون صادرات کالا و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مرز پرویزخان، مرز نوظهور ترانزیت در کشور است که سال گذشته حجم مبادلات تجاری آن نزدیک به ۶ میلیارددلار رسید. مهم‌ترین کالا‌های ترانزیتی گمرک پرویزخان شامل نفتا، مازوت، روغن صنعتی و بیتومین است که از این گمرک به بنادر جنوبی کشور ترانزیت می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود